FANDOM

Ultra Agents
Logo Ultra Agents
Dostępna w latach: 2014-2016
Liczba zestwów: 14

Ultra Agents - seria klocków LEGO® System, której bohaterami byli superagenci broniący miasta Astor przed groźnymi przestępcami-mutantami. Istniała w latach 2014-2016.

Tło fabularne Edytuj

Astor Coleport

AntiMatter i jego cel - miasto Astor

Wiele lat po tym jak członkom Galaktycznego Składu udało się pokonać kosmiczne owady, jeden z nich, Solomon Blaze, wróciwszy na Ziemię wraz z czwórką innych ochotników rozpoczął starania o przyjęcie do elitarnej grupy walczącej ze złem w mieście Astor - Ultra Agentów. Po wykonaniu wielu różnych zadań wszyscy zostali zatrudnieni.

W tym samym czasie jeden z Ultra Agentów, Morgan Lux, chcąc zapanować nad złem w mieście skonstrułował Laskę Antymaterii. Jednakże narzędzie sprawiło, że sam stał się zły i jako superzłoczyńca imieniem AntiMatter zapragnął przejąć władzę nad miastem. W tym celu zbudował wielkie urządzenie, które pozbawiało mieszkańców ich dobrej strony. W ten sposob stworzył sobie grupę pomocników, którzy zaczęli niszczyć i rabować Astor.

Każdy z nich zaatakował inną część miasta. Kiedy poradzili sobie z policją do akcji wkroczyli Ultra Agenci. W końcu udało im się dotrzeć do samego AntiMattera i, poprzez poświęcenie się Solomona Blaze'a, pokonać go.

Opis Edytuj

70162-1

Zestaw 70162 Kabriolet agenta

Każdy zestaw przedstawiał pojedynek pomiędzy agentami i jednym lub dwoma złoczyńcami. Z klocków składało się model jakiegoś pojazdu Ultra Agentów lub złoczyńcy, któremu często towarzyszył drugi mniejszy dla przeciwnej strony lub jakiś element architektoniczny, np. fragment laboratorium. Pojazdy miały futurystyczny wygląd i posiadały różne funkcje, jak np. wyrzutnie rakiet czy ruchome wiertła. W ich konstrukcji zastosowano również elementy typu Technic. Pojazdy agentów zawsze były czarne z niewielkimi srebrnoszarymi lub białymi dodatkami i posiadały jasnoniebieskie szyby. Maszyny złoczyńców natomiast kolorystycznie nawiązywały do wyglądu swojego kierowcy. Postacie przestępców nawiązywały do różnego rodzaju zagrożeń: huraganów, trzęsień ziemi, skażenia chemicznego, ognia czy ataków hakerskich. Ich minifigurki były kolorowe, np. zielone lub czerwone.

Aplikacje Edytuj

Dopełnieniem zestawów były dwie bezpłatne aplikacje na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS: LEGO Ultra Agents [1] i LEGO Ultra Agents 2 [2]. Zawierały one obrazkowe historie zmagań agentów ze złoczyńcami, gry oraz ukryte specjalne instrukcje modeli. Z aplikacją Ultra Agents 2 związane były AppBrick, specjalne klocki, które pozwalały odblokować dodatkowe treści. Elementy te znajdowały się w ilości od 2 do 4 w zestawach z 2015 r.

Minifigurki Edytuj

Agenci i ich sprzymierzeńcy Edytuj

Złoczyńcy Edytuj

Lista zestawów Edytuj

Ilustracja Nazwa Rok pojawienia się Dostępny w Polsce
70160 Pościg quadem 2014 r. Tak
70161 Pojazd gąsienicowy 2014 r. Tak
70162 Kabriolet agenta 2014 r. Tak
70163 Sekretne laboratorium 2014 r. Tak
70164 Operacja Huragan 2014 r. Tak
70165 Centrala Ultra Agentów 2014 r. Tak
70166 Szpieg Spyclopów 2015 r. Tak
70167 Invizable - ucieczka ze złotem 2015 r. Tak
70168 Wiertnica 2015 r. Tak
70169 Tajna patrolówka 2015 r. Tak
70170 Ultrakopter kontra AntoMatter 2015 r. Tak
70171 2015 r. Tak
70172 2015 r. Tak
70173 2015 r. Tak

Ciekawostki Edytuj

  • Ultra Agnets jest jedną z nielicznych serii, w której pojawia się postać/minifigurka wymyślona na potrzeby innej, wcześniejszej. Do takich przypadków należy, np. Brains z Power Miners, który pojawił się później w serii Atlantis.
  • Podobnie jak to miało miejsce z seriami Atlantis, Power Miners, Alien Conquest i Pharaoh's Quest, Ultra Agents łączy się fabularnie z innymi seriami w pewną większą historię: drużyna pogromców potworów z Monster Fighters wyzwoliła promień, który przyciągnął agresywną, owadopodobną rasę z kosmosu, z którą walczono w Galxy Squad, a po ich pokonaniu jeden z obrońców (Solomon Blaze) został Ultra Agentem.
  • Ultra Agents poprzez postacie Invizable'a i Toxikity połączona jest również z serią Ninjago, gdzie znani są, jako Mistrzowie Żywiołów Pale Man i Tox.
  • Nazwiska większości agentów, którzy pojawili się w 2014 r. nawiązują w jakiś sposób do ognia: Bale - płomień; Burns - spalać, płonąć, parzyć; Phoenix - feniks, mityczny ptak, który odradzał się w ogniu.
  • Na oficjalnej stronie LEGO poświęconej tej serii znajdowały się cztery filmiki ujawniające, w jaki sposób mieszkańcy stawali się złoczyńcami, że stał za tym AntiMatter, kim był AntiMatter i gdzie znajdowała się jego kryjówka.

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Aplikacja LEGO Ultra Agnets w zasobach LEGO.com
  2. Aplikacja LEGO Ultra Agnets 2 w zasobach LEGO.com