FANDOM

The Simpsons
Logo The Simpsons
Dostępna w latach: 2014-2015
Główna seria: -
Liczba zestwów: 1

The Simpsons - seria klocków LEGO System powstała na podstawie popularnego amerykańskiego serialu animowanego Simpsonowie. Istaniajała w latach 2014-2015.

Opis Edytuj

Firma LEGO stworzyła cztery zestawy inspirowane serialem, ale pod szyldem The Simpsons został zrealizowany tylko jeden - 71006 Dom Simpsonów. Pozostałe trzy trafiły do sprzedaży w ramach serii Minifigures. Na potrzeby zestawów projektanci opracowali specjalne głowy minifigurek oddające jak najwierniej rysy filmowych postaci. Pojawiły się też unikatowe figurki zwierząt.

Historia Edytuj

Pierwsza informacja o tym, że pojawi się zestaw z Simpsonami, została przekazana opinii publicznej 8 stycznia 2014 r. w siedzibie firmy LEGO w Billund. Przekazano w niej, że LEGO Group podpisała umowę z Twentieth Century Fox Consumer Products, właścicielm praw do serialu. Jednym z powodów była chęć uczczenia 25. rocznicy istnienia serialu.

Zestaw 71006 Dom Simpsonów trafił do sprzedaży z początkiemlutego 2014 r., w maju została zrealizowana kolekcja 16 ludzików w ramach Minifigures. Druga seria pojawiła się w sierpniu 2015 r.

Informacje o pierwowzorze Edytuj

Serial w satyryczny sposób ukazuje amerykańską klasę pracującą i jej styl życia. Jego głównymi bohaterowie są członkowie tytułowiej rodziny Simpsonów: Homer, jego żona Marge oraz trójka ich dzieci Bart, Lisa i mała Maggie. Mieszkają oni w Springfield - typowym amerykańskim mieście. Większość postaci, podobnie jak większość minifigurek LEGO ma żółty kolor skóry. Pierwszy odcinek serialu został wyemitowany w amerykańskiej telewizji FOX w 1989 r.

Lista zestawów Edytuj

Ilustracja Numer i nazwa Wprowadzony do sprzedaży w Dostępny w Polsce
71006 Dom Simpsonów 2014 r. Tak

W ramach Minifigures Edytuj

71005 LEGO Minifigures - Simpsonowie 2014 r. Tak
71009 Minifigurki LEGO: The Simpsons, seria 2 2015 r. Tak
71016 Sklep Kwik-E-Mart 2015 r. Tak

Minifigurki Edytuj

W ramach minifigures Edytuj

Simpsonowie: Taki klocek jak ja Edytuj

Brick Like Me promo 3

W maju 2014 r. został wyemitowany w telewizji FOX odcinek serialu Simpsonowie pt. Taki klocek jak ja, w którym Homer przeniósł się do świata gdzie wszystko i wszyscy zbudowani byli z klocków LEGO.

LEGO Dimensions Edytuj

Kilka postaci (m. in. Homer, Klaun Krusty, Hans Moleman, Dziadek Simpson, Woźny Willie, Mały Pomocnik Świętego Mikołaja) i miejsc ze Springfield (np. dom Simpsonów, port, cmentarz, elektrownia atomowa) pojawia się w grze LEGO Dimensions.

Ciekawostki Edytuj