FANDOM

Teenage Mutant Ninja Turtles
Logo TMNT
Dostępna w latach: 2013-

Teenage Mutant Ninja Turtlesseria klocków LEGO System powstała w oparciu o serial animowany Wojownicze Żółwie Ninja zrealizowany na potrzeby stacji telewizyjnej Nickelodeon. Istaniała w latach 2013-2015.

Informacje o pierwowzorze Edytuj

Serial telewizji Nickelodeon (rok premiery 2012) powstał na podstawie wydawanych od lat 80. XX w. komiksów Kevina Eastmana i Petera Lairda. Film tak samo jak jego pierwowzory opowiada o przygodach czterech zmutowanych żółwi, wyszkolonych w dalekowschodniej sztuce walki ninjutsu, broniących Nowego Jorku przed przestępcami, złymi mutantami i kosmitami. Przewodzi im - również zmutowany - szczur Splinter. Żółwie noszą imiona słynnych włoskich malarzy epoki renesansu: Leonardo (od Leonarda da Vinci), Michael Angelo (od Michała Anioła), Donatello oraz Raphael (od Rafaela Santi). Ich kwatera znajduje się w miejskich kanałach burzowych.

Opis Edytuj

Zestawy inspirowane były różnymi wydarzeniami z serialu. Ich modele przedstawiały głównie różnego rodzaju pojazdy: samochody, motocykle, statki latające i pływające. Kilka służyło do złożenia albo fragmentu jakieś budowli (siedziby żółwi) albo jakiegoś urządzenia. Praktycznie wszystkie modele miały nierealistyczny wygląd. W konstrukcji części wykorzystano również elementy typu Technic. Niektóre z nich posiadały sprężynowe wyrzutnie pocisków, inne natomiast miały rakiety, które trzeba było wyciągnąć ręką lub w nie pstryknąć aby wystrzeliły.

Część minifigurek posiadała specjalnie zaprojektowane na ich potrzeby głowy (np. żółwie), górne połowy ciał (np. Dogpound) lub całe ciała (np. Kraang). Ludziki tytułowych bohaterów posiadały osobno zakładaną na plecy skorupę. Minifigurki przedstawiające ludzi tak samo jak w innych seriach inspirowanych filmami, miały naturalny (cielisty) kolor skóry.

Ninja Turtles Edytuj

W sierpniu 2014 r. pojawiła się podseria inspirowana filmem fabularnym Wojownicze Żółwie Ninja w reżyserii Jonathana Liebesmana. Składała się z trzech zestawów. Ich modele posiadały realistyczny wygląd. Dwa z nich służyły do złożenia pojazdów, trzeci kryjówki żółwi. Tak samo jak zestawy powstałe na podstawie serialu, posiadały proste funkcje pocisków i różne dźwignie powodujące, np. przewrócenie czegoś. Minifigurki posiadały nieco inny wygląd i brakowało wśród nich takich, które posiadałyby inną górną połowę ciała lub wogóle specjalną formę.

Gadżety Edytuj

Oprócz tradycyjnych zestawów w ramach serii Teenage Mutant Ninja Turtles firma LEGO zrealizowała również kilka breloczków, specjalny plakat i zestawy promocyjne.

Minifigurki Edytuj

(Lista niepełna, wymaga uzupełnienia)

Lista zestawów Edytuj

Ilustracja Numer i nazwa Wprowadzony do sprzedaży w Dostępny w Polsce Dodatkowe informacje
79100 Ucieczka z laboratorium Kraanga 2013 r. Tak
79101 Motor Shreddera 2013 r. Tak
79102 Pościg 2013 r. Tak
79103 Atak na jaskinię żółwi 2013 r. Tak
79104 Pościg uliczny 2013 r. Tak
79105 Szalony robot Baxter 2013 r. Tak
79115 Furgonetka żółwi 2014 r. Tak Z podserii Ninja Turtles
79116 Wielka ucieczka 2014 r. Tak Z podserii Ninja Turtles
79117 Inwazja na kryjówkę żółwi 2014 r. Tak Z podserii Ninja Turtles
79118 Motocyklowa ucieczka Karai 2014 r. Tak
79119 Komora mutacji uruchomiona 2014 r. Tak
79120 Podniebne uderzenie T-Rawket 2014 r. Tak
79121 Pościg łodzią podwodną żółwi 2014 r. Tak
79122 Ratunek z kryjówki Shreddera 2014 r. Tak
850646 Brelok Donatello ? Tak
850648 Brelok Leonardo ? Tak
850653 Brelok Michelangelo ? Tak
850656 Brelok Raphael ? Tak

Gry online Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Chociaż oficjalna światowa premiera serii odbyła się w 2013 r. to, niektóre zestawy dostępne były w amerykańskich sklepach już w grudniu 2012 r.

Zobacz też Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj