FANDOM

Tajun
Universum: LEGO Bionicle
Klasa: Miejscowość

Tajun - wioska wody i dom plemienia wody na Bara Magna.

Opis Edytuj

Tajun leżało na północ od Morza Ciekłego Piasku i na północny zachód od Piaszczystego Kanionu. Wioska znajdowała się w największej na pustyni oazie, przez co Agori nie brakuje wody. Całość znajdowała się poniżej poziomu ziemi. Tajun tak jak inne wioski na Bara Magna miała zwartą strukturę skupiającą wszystkie miejsca pracy i obiekty mieszkalne. Tak jak każda wioska posiadała arenę na której walczyli Glatorianie.

Laboratorium Wielkich Istot Edytuj

Wielkie Istoty korzystały z Laboratorium w pobliżu Tajun. Zbudowały tam sześć komór z sześcioma podstawowymi elementami Bara Magna.

Historia Edytuj

Tajun istniała na Spherus Magna jeszcze przed Rozpadem. Przetrwała kataklizm i stała się stałym miejscem zamieszkania plemienia wody na nowo uformowanej planecie Bara Magna. Łowcy Kości zaczęli atakować Tajun izolując ją od reszty wiosek i uniemożliwiając podróż karawanami. Zapasy wody się skończyły, więc przywódca wioski, Tarix stanął do walki z Vastusem, Glatorianinem Tesary. Walka toczyła się o dostęp do Tesariańskich gorących źródeł. Kiedy Bohater Agori szukał obrońców Vulcanusa zawitał do Tajun. Chciał aby Tarix pomógł w obronie jego miasta. Spotkał Berixa i Agori oskarżających go o kradzież starożytnej włóczni. Bohater Agori znalazł wszystkie kawałki broni. Agori oddał potem włócznię Tarixowi, który ślubował pomóc. Zjednoczone siły Skralli i Łowców Kości zaatakowały Tajun. Gresh który był w tym czasie na arenie ostrzegł wszystkich przed atakiem. Mieszkańcy Tajun schronili się na Wyspie Kolanie i czekali aż atak ustąpi. Wojownik Tesary, stawiał opór przeciwnikom, ale nie zrobił im zbyt wiele. W ostatniej chwili schronił się, ratując przed śmiercią. Niestety Skralle splądrowały wszystkie domy Agori i zniszczyli miasto, zanim jakakolwiek pomoc nadeszła.

Znani mieszkańcyEdytuj

  • Tarix - Glatorianin Plemienia Wody; twórca zasad turniejowych walk Glatorian.
  • Berix - kolekcjoner starych artefaktów, płatnerz.
  • Scodonius - Agori przygotowujący Arenę Magna na coroczny turniej Glatorian; pilot Kaxiuma V3.
  • Kiina - drugorzędna Glatorianka Tajun, w przeciwieństwie do pozostałych znanych nam Glatorian jest kobietą.
  • Kirbraz - jest pilotem Kaxium V3 na Meczach Areny.
pde Miejsca w świecie LEGO Bionicle
Ciała niebieskie:
Aqua MagnaBara MagnaBota MagnaŚciana Gwiazd
Krainy, środowiska, zbiorniki wodne, góry itp.:
Miejscowości:
Ko-KoroKoloseumLe-MetruStalaktytowa wioska
Budowle, pomieszczenia i urządzenia:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki