FANDOM

Spinjitzu - starożytna sztuka walki znana w świecie Ninjago. Jej jedyna znana szkoła znajdowała się w Klasztorze Spinjitzu.

OpisEdytuj

Spinjitzu polega na wykonywaniu bardzo szybkich ruchów przy jednoczesnym obracaniu się wokół własnej osi, dzięki czemu używający go wygląda jak małe tornado. Kolor tego wiru zależny jest od mocy jaką dysponuje ninja np. tornado Kaia, którego żywiołem jest ogień, jest czerwone, a Zane'a, którego żywiołem jest lód, jest białe.

Podobnie jak prawdziwe sztuki walki (np. kung-fu) spinjitzu posiada również swoje specyficzne formy, spośród których najbardziej znane jest Tornado kreacji. Pozwala ono na tworzenie różnych rzeczy z niczego lub z innych przedmiotów. Innym znanym stylem jest Wyobraźnia (ang. Imagination) jakim posługuje się Neido w grze LEGO Universe.

Spinjitzu pozwala również wykorzystać pełne możliwości Złotych Broni Spinjitzu.

Spinjitzu w zestawachEdytuj

W pierwszych zestawach z serii LEGO® Ninjago odtworzenie spinjitzu w zabawie klockami było możliwe poprzez specjalne podstawki, tzw. spinnery, które umożliwiały obracanie stojącej na niej minifigurki.

Spinjitzu w kartach NinjagoEdytuj

W grze kracianej spinjitzu jest wyznacznikiem siły elementów żywiołów, którymi dysponuje dana postać. Znajduje się ono na kartach postaci.

W grze LEGO Battles: NinjagoEdytuj

W grze LEGO Battles: Ninjago spinjitzu jest rodzajem ataków używanych przez: Kaia, Jaya, Cole'a, Zane'a i Senseia Wu.

HistoriaEdytuj

Spinjitzu zostało wymyślone przez Pierwszego Mistrza Spinjitzu. Następnie nauczył on go dwóch swoich synów Garmadona i Wu. Oni z kolei wyszkolili w tej sztuce kolejno: Misako, Cole'a, Zane'a, Jaya i Kaia. Jeszcze później czterej ninja wytrenowali w spinjitzu Lloyda Garmadona.

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa Spinjitzu pochodzi od angielskiego słowa spin - obrót, obracać się - i japońskiego jitzu - sztuka, kunszt.
  • W wyjątkowych przypadkach spinjitzu może się posłużyć także osoba nigdy nie trenująca tej walki, jak np. Nya pod wpływem Mrocznej Materii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki