FANDOM

Saruman
Saruman 2.jpg
Seria: LEGO The Lord of the Rings
Odmiany: 2
Akcesoria: peleryna, włosy połączone z brodą, kij

Saruman - minifigurka pochodząca z serii klocków LEGO The Lord of the Rings. Przedstawia najpotężniejszego z czarodziei Śródziemia, który zwątpił i przeszedł na stronę Saurona. Po raz pierwszy pojawiła się w 2013 r. Ogółem stanowi część dwóch zestawów. W formie animowanego ludzika jest też jedną z postaci pojawiających w grach LEGO osadzonych w świecie wymyślonym przez J. R. R. Tolkiena i w LEGO Dimensions.

Minifigurka Edytuj

Opis Edytuj

Wersja pierwsza Edytuj

Minifigurka ma białe nogi, korpus i ramiona oraz cieliste dłonie i głowę. Nadruki na tułowiu są wykonane zarówno z przodu jak i z tyłu. Z przodu przedstawiają czarne kontury szaty, szary ornament ozdabiający ubiór oraz dwie złote zapinki na środkowej osi. Na plecach czarną farbą są zrobione kontury kołnierza, szarą natomiast ozdobny wzór na samej górze i zmarszczki tkaniny. Głowa również posiada obrazki z dwóch stron. Pierwszy z nich przedstawia poważną twarz, złożoną z czarnych brwi, czarnych oczu z białymi plamkami na górze każde, pomarańczowych zmarszczek na czole, pod oczami i na policzkach, białej brody oraz czarnych ust. Z drugiej strony buzia jest rozłoszczona, jej brwi są zmarszczone, wokół oczu są pomarańczowe cienie, zmarszczki mają trochę inny wygląd, a usta są lekko otwarte i widać w nich zęby. Dopełnieniem wyglądu ludzika są biała peleryna wkładana między korpus a głowę oraz długie, białe włosy połączone z brodą pomalowaną na szaro.

Wersja druga Edytuj

Druga wersja ma identyczną górną połowę ciała jak pierwsza, inny jest natomiast dół. Za miast nóg ma wysoki klocek ścięty z jednej strony. Na jego przodzie namalowane są czarne kontury, szary ozdobny wzór, pas, sznur, którym "przewiązana" jest szata oraz zmarszczki materiału.

Galeria wariantów Edytuj

Zestawy, w których występuje Edytuj

79005.JPG 79005 Pojedynek czarodziejów 2013 r. Tak Wersja pierwsza 1
10237 Wieża Orków 2013 r. Tak Wersja druga 1

Ciekawostki Edytuj

  • Takie same włosy połączone z brodą zostały wykorzystane również w konstrukcji minifigurki Gandalfa Białego.
  • Z racji tego, że brytyjski aktor Christopher Lee zagrał rolę zarówno Sarumana jak i Hrabiego Dooku z Gwiezdnych Wojen ludziki przedstawiające te postacie posiadają tak samo wyglądającą głowę.

Postać Edytuj

Saruman
Saruman LWPGW.png
Zawód/zajęcie: Czarodziej
Seria: LEGO Władca Pierścieni: Gra Wideo, LEGO The Hobbit, LEGO Dimensions
Postać wymyślona przez LEGO: Nie
Ma swoją (mini)figurkę: Tak

Gry, w których występuje Edytuj

LEGO Władca Pierścieni: Gra Wideo Edytuj

W podstawowym trybie jest jednym z wrogów na drugim poziomie LEGO Władca Pierścieni: Gra Wideo. Wygląda jak pierwsza wersja minifigurki. Po odblokowaniu można za jego pomocą podnosić obiekty z klocków LEGO za pomocą magii, rozjaśniać ciemne miejsca, wystrzeliwać z kija energetyczne pociski oraz tworzyć magiczną tarczę. W cutscenkach oprócz swojego kija ma również Palantir.

LEGO The Hobbit Edytuj

W grze LEGO The Hobbit posiada dwie wersje wyglądu. W podstawowej wygląda jak skrzyżowanie pierwszej i drugiej odmiany prawdziwego ludzika - ma nogi, ale z obrazkiem dolnej części szaty. Do jego umiejętności należą: rozbijanie obiektów wykonanych z niebieskich i mithrilowych klocków LEGO oraz rozjaśnianie ciemności. Druga wersja Sarumana jest dostępna tylko w dodatkowym pakiecie do gry. Czarodziej zamiast swojej szaty ma beżowy garnitur z zieloną kamizelką pod spodem, a w ręku dzierży zwykły kij piechura. Może nim atakować i parować ciosy.

LEGO Dimensions Edytuj

W świecie LEGO Dimensions Saruman dołączył do innych czarnych charakterów wspierających Lorda Vortecha. Jest, obok m. in. Mistrza Chena z LEGO Ninjago i Lexa Luthora z LEGO Super Heroes, jednym z bossów na poziomie rozgrywającym się na Wyspie Mistrza Chena.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki