FANDOM

Uzupełnić

Samukai
Samukai film
Zawód/zajęcie: Generał Skulkinów
Seria: LEGO Ninjago
Postać wymyślona przez LEGO: Tak
Ma swoją (mini)figurkę: Tak

Samukai - postać pochodząca z serii LEGO Ninjago, kościotrup, były władca krainy zmarłych świata Ninjago, dowódca Skulkinów pod rządami Lorda Garmadona. Pod postacią minifigurki był częścią dwóch zestawów klocków z serii LEGO Ninjago - 2505 Mroczna Forteca Garmadona i 2507 Świątynia Ognia.

Opis postaciEdytuj

CharakterystykaEdytuj

Samukai był wysoki, miał dużą głowę z jarzącymi się na czerwono oczami i cztery ręce. Z prawej strony na górnej i dolnej szczęce miał widoczne pęknięcie kości. Z lewej strony dolnej szczęki wystawał mu jedyny ząb. Odznaczał się walecznością i dużą siłą. Był ambitny i pamiętliwy - nigdy nie wybaczył Garmadonowi, że ten go obalił i cierpliwie czekał na odpowiednią okazję do wzięcia odwetu. Z drugiej jednak strony przeceniał swoje możliwości, co doprowadziło go do samounicestwienia.

ŻyciorysEdytuj

Nie wiadomo skąd wziął się Samukai i w jaki sposób stał się władcą krainy zmarłych. Wiadomo natomiast, w jaki sposób przestał nim być - po przegranej z Senseiem Wu Garmadon został skazany na wygnanie do Podziemi i zaraz po swoim przybyciu stoczył pojedynek z Samukaiem i go zwyciężył. Od tego czasu Samukai (i podlegli mu Skulkini) musiał spełniać rozkazy złego Lorda.

Jednym z nich było stworzenie armii za pomocą, której Garmadon mógłby uczynić sobie poddaną Krainę Ninjago. W tym celu Samukai udał się do Brzozowego Lasu i tam w Ukrytym Warsztacie za pomocą magicznego eliksiru przywrócił do życia Doktora Juliena. Wskrzeszony wynalazca miał dla niego tworzyć najnowocześniejsze machiny bojowe, za co w zamian miał móc znów zobaczyć swojego syna. Na wypadek gdyby doktor się jednak rozmyślił, Samukai zamknął go w wieży na malutkiej wyspie strzeżonej przez morskiego potwora Lewiatana.

Innym pragnieniem złego lorda było zdobycie Złotych Broni Spinjitzu. Zadaniem Samukaia było odnalezienie i dostarczenie ich swojemu panu. Najpierw udał się, więc do wioski Ignacia, by zdobyć mapę prowadzącą do miejsc ukrycia broni. Mapa była schowana w warsztacie kowalskim Świat Broni, należącym do Kaia i jego siostry Nyi, więc Samukai przypuścił atak na budynek. Wywiązała się walka, której rodzeństwo omal nie przegrało, w porę jednak zjawił się Sensei Wu i Skulkini musieli uciekać. Odchodząc Samukai porwał ze sobą Nyę. Później kościotrup i jego podwładni wyruszyli do Jaskiń Rozpaczy w celu odnalezienia Kosy Wstrząsów. Uczniowie Senseia Wu okazali się jednak szybsi, więc Samukai postanowił odebrać Złotą Broń siłą. Znów jednak poniósł porażkę. Podobnie było w Pływających Ruinach. Szczęście uśmiechnęło się do Samukaia dopiero przy zdobywaniu Miecza Ognia - najpierw, gdy on i jego Skulkini związali śpiących ninja w lesie i odebrali im ich Złote Bronie później, gdy Lord Garmadon rozkazał mu stoczyć pojedynek z Senseiem Wu. Tutaj jednak dobry los znowu go opuścił - wygrawszy walkę postanowił zagarnąć Złote Bronie Spinjitzu dla siebie, nie mogąc jednak zapanować nad ich mocą wyparował, pozostawiając po sobie przejście do Krainy Ciemności, przez które Garmadon wydostał się z Podziemii.

W grze LEGO Battles: NinjagoEdytuj

W grze LEGO Battles: Ninjago Samukai jest jednym z dostępnych rodzajów jednostek. Tak samo jak inne postaci posiada trzy swoje formy: podstawową i dwie ulepszone. W wersji zasadniczej wygląda tak jak w filmie, nie posiada żadnej broni, jego atak jest podstawowy. Po pierwszym ulepszeniu uzyskuje cztery sztylety jako broń oraz moce: Kamienna Skóra (ang. Stone Skin) oraz Grzmot (ang. Roar). Po drugim ulepszeniu do pomocy otrzymuje dwie jednostki Bonezai a jego mocami są Leczenie Armii (ang. Army Heal) i Niszczenie (ang. Ravage).

W grze istnieje również zadanie jego imienia (ang. Samukai Conquest) polegające na zebraniu wszystkich czerwonych klocków. Po jego wykonaniu złoty posążek Samukaia pojawia się w Klasztorze Spinjitzu (czyli menu gry).

Filmy, w których występowałEdytuj

  • LEGO Ninjago: Mistrzowie Spinjitzu, w odcinkach: Tajemniece Ninja, Złota broń, Władca cieni, Broń przeznaczenia, Władca Krainy Cienia, W złym miejscu, o niewłaściwym czasie.

Książki, w których się pojawiłEdytuj

Gry, w których się pojawiłEdytuj

Opis minifigurkiEdytuj

Samukai
Samukai minifigurka
Seria: Ninjago

Zestawy, w których występowałEdytuj