FANDOM

Roxtus
Universum: LEGO Bionicle
Klasa: Wioska

Roxtus - wioska zamieszkana przez Plemię Skały na Bara Magna.

OpisEdytuj

Roxtus było największą z wiosek na Bara Magna. Leżała w Górach Czarnych Kolców. Podobnie jak inne wioski miało zwartą strukturę skupiającą w sobie wszystkie domy i miejsca pracy.

Jak każda wioska posiadała arenę. Arena miała kształt koła i była ozdobiona symbolem plemienia skały. Z boków areny do środka wystawały ostre, czarne kolce. Jednak arena Roxtus była używana głównie jako miejsce treningu Skrallów, gdyż Glatorianie woleli nie wchodzić do miasta.

MieszkańcyEdytuj

Największa osada zawierała największą liczbę Skralli i Agori. Skralle często wsadzały Agori do więzienia. Większość Skralli należała do wojska i przyjmowała tylko rozkazy wyższych rangą. Walczyli na rozkaz Tumy, który też przebywał w Roxtus i rzadko go opuszczał.

Znani mieszkańcyEdytuj

HistoriaEdytuj

Roxtus było zbudowane przed rozpadem. Przed wielu laty było zamieszkane tylko przez niebezpieczne lokalne kreatury, aż do czasu przybycia Skralli. Po zajęciu miasta Tuma zabronił innym odwiedzać miasto bez specjalnego zaproszenia. W Roxtusie cały czas coś się działo - patrole pilnowały miasta, Łowcy Kości przywozili Glatorian, Agori i Voroxów na sprzedaż, pojmani Agori naprawiali mury, bronie i zbroje. Na Bara Magna krążyły plotki o przetrzymywaniu Agori w więzieniach, ale Skralle ciągle temu zaprzeczali.

Po złapaniu Maluma jego Voroxy zostały wtrącone do lochów, a on zmuszony do rozmowy z Tumą, który chciał się dowiedzieć jak kontrolować Voroxy. Po rozmowie Malum miał zaprezrntować jak to się robi. Spuszczono na niego dwa głodne Voroxy. Wykonał on gwizd i machnął ręką. Bestie nic mu nie zrobiły. Wyjaśnił im, że Voroxy muszą czuć respekt. Skrallowie powtórzyli ruchy Maluma lecz z marnym skutkiem. Malum wykorzystał zamieszanie, uwolnił resztę Voroxów i uciekł z miasta.

Bohater Agori dążąc do zdobycia obrońców Vulcanusa przyszedł do Roxtus. Skrall i jeden z Agori, Atakus zgodzili się dać mu pieczęć Skralla w zamian za dużą ilość Thornaxów.

Jakiś czas po tym Mata Nui przyszedł do Roxtus by uwolnić swoich przyjaciół Kiinę i Berixa. Stoczył pojedynek z Tumą i go pokonał. Zmienił też Metusa w węża za zdradę. Żuki Scrabax uformowały wielkiego Maluma i zniszczyły szeregi Skralli. Po walce miasto zostało opuszczone przez swoich mieszkańców.

pde Miejsca w świecie LEGO Bionicle
Ciała niebieskie:
Aqua MagnaBara MagnaBota MagnaŚciana Gwiazd
Krainy, środowiska, zbiorniki wodne, góry itp.:
Miejscowości:
Ko-KoroKoloseumLe-MetruStalaktytowa wioska
Budowle, pomieszczenia i urządzenia:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki