FANDOM

W tym artykule znajdują się linki do nieistniejących jeszcze haseł. Jeśli możesz, zmień je w nowe artykuły.
RoboRiders
Logo Robo Riders.jpg
Dostępna w latach: 1999-2001
Główna seria: TECHNIC
Liczba zestwów: 16

RoboRaiders – seria LEGO TECHNIC, która w czerwcu 2000 roku[1] zastąpiła, przerwaną na jej rzecz, serię Slizer. Jej elementem fabularnym była walka pojazdów-robotów z groźnym wirusem komputerowym. Z początkiem 2001 roku[2] seria została zakończona i zastąpiona przez BIONICLE.

OpisEdytuj

Trzon serii stanowią zestawy o numerach 8509-8514. Jest to sześć jednośladowych pojazdów-robotów zbliżonych do siebie pod względem ogólnego kształtu, różniących się natomiast kolorystyką i detalami. Zestawy te sprzedawane są w puszkach. Każdy z zestawów zawiera dwa płaskie koła i charakterystyczną głowę.

Mając do dyspozycji więcej niż jeden zestaw można budować kombinery. Instrukcje do tworzenia niektórych kombinerów znajdują się w instrukcjach do zestawów. W kombinerach wieka od puszek są wykorzystywane jako duże koła.

Zestawy o numerach 1290-1293 i 8003-8006 są mniejsze, a ich opakowania stanowią zwykłe pudełka. Każdy z tych zestawów ma swój odpowiednik wśród dużych zestawów RoboRiders, który posiada taką samą kolorystykę i głowę.

Lista zestawów Edytuj

Zestawy na pewno dostępne w Polsce Edytuj

Zestawy raczej niedostępne w Polsce Edytuj

Kombinery Edytuj

Gry internetoweEdytuj

Integralną częścią serii było sześć gier internetowych, w których zadaniem gracza było dotarcie określonym RoboRiderem do jednej z sześciu form wirusa i jej zniszczenie. Aby móc rozpocząć grę należało najpierw przepisać z puszki specjalny kod, który ukazywał się po schłodzeniu (np. w lodówce) opakowania. Nagrodami za przejście wszystkich sześciu gier była tapeta na pulpit komputera z jednym z RoboRiderów[1] oraz możliwość wpisania się na listę zwycięzców z najlepszymi wynikami na oficjalnej stronie LEGO.

Gra ze Swamp RoboRideremEdytuj

Gra ta rozgrywała się na śliskich ścieżkach wśród bagien, z których próbowały ściągnąć gracza przeróżne macki[1].

Gra z Lava RoboRideremEdytuj

W grze tej gracz musiał pokonać bardzo niebezpieczną trasę wśród potoków lawy, trujących oparów[1] i lawowych potworów.

Gra z Frost RoboRideremEdytuj

Szukanie wirusa odbywało się na oblodzonej drodze, pośród trujących sopli lodowych[1].

Gra z Onyx RoboRideremEdytuj

Była to chyba najmroczniejsza z wszystkich gier. Jej trasa przebiegała wśród groźnych skał i kryształów[1].

Gra z Dust RoboRideremEdytuj

Grę z Dust RoboRaiderem charakteryzowały burze piaskowe i śmiertelnie niebezpieczne ruchome piaski[1].

Gra z Power RoboRideremEdytuj

Trasa tej gry przebiegała przez miasto, a przeszkodami były: opady kwaśnych deszczy, skażone powietrze, spadające kamienie[1] oraz wyrwy w torze.

Galeria Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Temat serii był prawdopodobnie inspirowany plotkami o superwirusie, który w 2000 roku miał zaatakować wszystkie komputery podłączone do internetu.

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Polskojęzyczny katalog lipiec-grudzień 2000 r. ss. 68-69
  2. Polskojęzyczny katalog styczeń-grudzień 2001 r.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki