FANDOM

Pustkowie
Universum: LEGO Bionicle
Klasa: Pustynia

Pustkowie - dzikie peryferia wiosek Bara Magna. Bestialskie Zeski i Voroxy przemierzały te piaski, atakując tych, którzy przypadkiem się przybliżyli.

Opis Edytuj

Pustkowia były jałową lokacją, która dominowała na większości planety. W wielu miejscach znajdowały się wioski. Rośliny Thornax rosną na pustyni.

Morze Ciekłego PiaskuEdytuj

Morze Ciekłego Piasku jest częścią pustkowi, złożoną z ruchomych piasków.Gdyby Mata Nui wylądwał kilka kilometrów dalej, zostałby tam uwięziony wraz z Igniką.

MieszkańcyEdytuj

Plemię PiaskuEdytuj

Członkowie Plemienia Piasku byli bardzo pustelniczy, a kiedy nadszedł kataklizm, powrócili do pierwotnej formy. Teraz podbijają pustkowia, ewentualnie walcząc na arenie, kiedy są do tego zmuszani. Plemię jest złożone z licznych Zesków i Voroxów.

Łowcy KościEdytuj

Łowcy Kości są gatunkiem złodziei i najeźdźców, powiązanych z Plemieniem Skały. Atakują Agori i Glatorian, którzy pojawili się za blisko.

GlatorianieEdytuj

Kiedy Glatorian łamię zasadę na arenie, zostaje wygnany na pustkowia za karę. Jednym takim wojownikiem jest Malum.

Mata NuiEdytuj

Na pustkowiach spadła MoLi z której powstał Mata Nui.

ZwierzętaEdytuj

  • Piaskowe Nietoperze - wielkie, skrzydlate węże, kryjące się w piasku przed światłem słonecznym. Polowały z zaskoczenia, wciągając ofiarę pod powierzchnie piasku. Mata Nui pokonał jednego z nich, natomiast innego pożarł Scarabaxy, gdy zaatakował Gresha
  • Węże Wydmowe - inny rodzaj wężów żyjących w gniazdach tuż pod powierzchnią piasku. Reagowały na wszelkie wibracje dochodzące z zewnątrz, szybko otaczały ofiarę i uśmiercały ją mnóstwem ukąszeń.
  • Skopio - jeszcze jeden gatunek bestii zamieszkujący pod ziemią. Co najmniej jeden z nich został uzbrojony przez Wielkie Istoty w Miotacz energii.

Historia Edytuj

Kiedy kataklizm dotknął Bara Magna, ziemia pomiędzy wioskami stała się jałową pustynią. Plemię Piasku, jedno z wielu na Bara Magna, powoli przemieniło się w bestie.

Krewni Skalnych Agori, Łowcy Kości, też pożądali terytoriów pustyni, atakując mieszkańców wiosek i handlując z karawanami.

Glatorian Malum był jednym z wygnanych Glatorian z jego domu za próbę morderstwa na arenie. Czerwony Glatorian był przywódcą jednego stada Voroxów, ponieważ pokonał tzw. samca alfa, czyli najsilniejszego i najbrutalniejszego Voroxa.

Berix, zbieracz broni i zbroi, został napadnięty na pustkowiach przez Łowcę Kości Fero. Agori został wyzwolony przez trzech Glatorian: Gresha, Tarixa i Strakka.

pde Miejsca w świecie LEGO Bionicle
Ciała niebieskie:
Aqua MagnaBara MagnaBota MagnaŚciana Gwiazd
Krainy, środowiska, zbiorniki wodne, góry itp.:
Miejscowości:
Ko-KoroKoloseumLe-MetruStalaktytowa wioska
Budowle, pomieszczenia i urządzenia:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki