FANDOM

60052

Pudełko - kartonowe opakowanie, w którym sprzedawane są zestawy LEGO. Typowe pudełko wykonane jest z cienkiej tektury i ma kształt prostopadłościanu, w którym do otwierania służą najmniejsze ścianki. W przypadku większych zestawów wewnątrz pudełka znajduje się drugie pudełko (z twardszej tektury), bez górnej ściany, które jest wsuwane do tego zewnętrznego. Czasami pudełko zawiera również plastikową wkładkę, która umożliwia posortowanie klocków lub wyeksponowanie niektórych elementów.

Wygląd pudełka Edytuj

Na przedniej ścianie pudełka znajduje się zdjęcie zestawu, logo producenta i serii, a także zalecenia wiekowe. Na odwrocie najczęściej przedstawione są alternatywne rozwiązania, które można zbudować używając elementów zestawu.

W przypadku niektórych (zwłaszcza największych) zestawów, pudełka posiadają dodatkową pokrywę przytwierdzoną do górnej krawędzi przedniej ściany, pod którą znajdują się dodatkowe ilustracje. Mogą być tam również pokazane niektóre - najczęściej nietypowe - elementy, które są widoczne poprzez przezroczyste otwory w pudełku.

Inne rodzaje opakowańEdytuj

W niektórych przypadkach tradycyjne pudełko zostało zastąpione innym typem opakowania, np. plastikową puszką odkręcaną w górnej części. Takie rozwiązanie wykorzystano m.in. w niektórych zestawach serii RoboRiders czy BIONICLE.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki