Fandom

KLOCKI LEGO Wiki

Procesor Rdzenia

3178stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Procesor Rdzenia
Universum: Bionicle

Procesor Rdzenia - wielki i skomplikowany systemem maszynerii zlokalizowanej pod Koloseum w Metru Nui.

HistoriaEdytuj

Procesor Rdzenia został zbudowany razem z resztą Wszechświata Matoran, ponad 100 000 lat temu. Został stworzony, aby Wielki Duch Mata Nui miał gdzie zamieszkać i utrzymywać porządek Wszechświata. Mata Nui rządził z tego miejsca przez 100 000 lat, do czasu działań Teridaxa, przez które doszło do Wielkiego Kataklizmu i uśpienia Wielkiego Ducha. 1000 lat później Mata Nui zmarł, lecz użycie Igniki przez Toa Matoro, szybko przywróciło go do życia. Jednakże jego duch został oddzielony od Procesora Rdzenia, a zanim dotarł do niego z powrotem, Teridax prześlizgnął się między szczelinami Koloseum i uniemożliwił Mata Nui powrót. Podczas wojny Bractwa Makuty i Zakonu Mata Nui, Toa Hagah zostali wysłani z misją przez Toa Helryx, aby znaleźli Teridaxa, który niedawno zniknął z Mahri Nui. Po zyskaniu jedynej istoty znającej miejsce pobytu Makuty - Zaktana, szóstka Toa Hagah dotarła do Metru Nui. Po nieporozumieniu z Toa Mahri, którzy pilnowali miasta. dwie drużyny wymyśliły plan, który pozwala przejść pod koloseum nie niszcząc go. Podróżując przez podziemny tunel, natknęli się na rzeźby ze słowami "Bara Magna". Toa Hagah wpadli w pułapkę. Byli przyciśnięci do ściany, podczas gdy Protodermis wypełniało pomieszczenie. Ale na moment przed ich śmiercią, zostali uratowani przez Miserixa. Makuta dołączył do sił Toa Hagah i podróżował z nimi z zamiarem zabicia Teridaxa. Natychmiast natknęli się na dwie martwe istoty, leżących naprzeciwko jakiejś maszynerii. Po bliższym przyjrzeniu się, odkryli, że istoty są z innego wszechświata. Następnie w procesorze pojawili się Tuyet, Hafu, Brutaka, Axonn, Tren Krom (w ciele Lewy) i Artakha. Procesor Rdzenia pojawił się także w Odrodzeniu Legendy jako tajemnicze miejsce pod Koloseum gdzie "pracowali" Matoranie podobni do Tanmy i Photoka zanim Mata Nui w Ignice został wystrzelony przez Teridaxa w kosmos.

pde Miejsca w świecie LEGO Bionicle
Ciała niebieskie:
Aqua MagnaBara MagnaBota MagnaŚciana Gwiazd
Krainy, środowiska, zbiorniki wodne, góry itp.:
Miejscowości:
Ko-KoroKoloseumLe-MetruStalaktytowa wioska
Budowle, pomieszczenia i urządzenia:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki