FANDOM

Uzupełnić

Pirates of the Caribbean (Piraci z Karaibów)
Logo Pirates of the Caribbean
Dostępna w latach: 2011-2012 i 2017-

Pirates of the Caribbean (pol. Piraci z Karaibów) – seria klocków LEGO System oparta na cyklu filmów fabularnych pod tym samym tytułem. Mimo ogólnie tej samej tematyki nie ma nic wspólnego z wcześniejszą, oryginalną serią firmy LEGO Pirates.

Opis Edytuj

Zestawy nawiązują do charakterystycznych scen pochodzących z filmów, jak np. walka w ruinach młynu (4183 Młyn) czy odkrycie fontanny młodości (4192 Fontanna Młodości). Część zestawów służy do złożenia modeli żaglowców, np. 4184 Statek Czarna Perła. minifigurki, tak jak we wszystkich seriach produkowanych na licencji, posiadają naturalny kolor skóry.

Kody Edytuj

W kilku zestawach znajdowały się karty z kodami, które można było wykorzystać na oficjalnej stronie LEGO poświęconej serii. Każdy z nich mógł być jednak użyty tylko trzykrotnie.

Historia Edytuj

Pierwsza sugestia o powstaniu serii inspirowanej Piratami z Karaibów pojawiła się w trakcie Comic-Conu w San Diego w lipcu 2010 r. Była to minifigurka Jacka Sparrowa na stoisku firmy LEGO poświęconemu serii Prince of Persia: The Sands of Time. Oficjalna wiadomość o powstaniu serii została ogłoszona 18 listopada 2010 r. Pierwsze zestawy w sprzedaży pojawiły się w kwietniu 2011 r., następne w listopadzie. W między czasie zostało zrealizowanych kilka promocyjnych minizestawów. W następnym roku nie pojawiły się już żadne nowe zestawy, ale nadal można było kupić te istniejące. Na krótko seria została wznowiona w 2017 r. w związku z wejściem do kin filmu Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara.

Lista zestawów Edytuj

Ilustracja Numer i nazwa Wprowadzony do sprzedaży w Dostępny w Polsce
4181 Wyspa Umarłych 2011 r. Tak
4182 Ucieczka przed ludożercami 2011 r. Tak
4183 Młyn 2011 r. Tak
4184 Statek Czarna Perła 2011 r. Tak
4191 Kajuta kapitana 2011 r. Tak
4192 Fontanna Młodości 2011 r. Tak
4193 4193 Ucieczka z Londynu 2011 r. Tak
4194 Zatoka Spienionych Fal 2011 r. Tak
4195 Zemsta Królowej Anny 2011 r. Tak
30130 30130 Mała Czarna Perła 2011 r. Tak

Minifigurki Edytuj

Tylko wirtualne Edytuj

(lista niepełna)

Media Edytuj

Gry Edytuj

Serial Edytuj

W 2011 roku powstał związany z serią LEGO Pirates of the Caribbean miniserial animowany nawiązujący do wydarzeń z filmu Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach pt. LEGO Piraci z Karaibów: Opowieści Kapitana Jacka.

Ciekawostki Edytuj

  • Chociaż Elizabeth Swann jest jedną z głównych bohaterek filmów, to minifigurką ją przedstawiająca wchodzi w skład tylko jednego zestawu (4181 Wyspa Umarłych).

Zobacz też Edytuj