FANDOM

Paradisa
Paradisa
Dostępna w latach: 1992-1997
Liczba zestwów: 17

Paradisaseria klocków LEGO® System, której tematem były wakacje w nadmorskim ośrodku turystycznym w tropikach. Istniała w latach 1992[1]-1997. W 1998 r. na pewien czas jej rolę przejęła seria Belville, a obecnie tego typu zestawy realizowane są w ramach LEGO Friends. Z racji dużej ilości różowych elementów i kobiecych minifigurek seria ta skierowana była przede wszystkim do dziewczynek w wieku 5-12 lat.

Opis Edytuj

W odróżnieniu od innych serii tamtych czasów Paradisa charakteryzowała się znaczną ilością minifigurek przedstawiających kobiety. Większość z nich posiadała całkowicie nową koncepcję wyglądu żeńskiej twarzy: ich oczy miały rzęsy, a usta uszminkowane na czerwono wargi (przed 1994 r. były one lekko rozchylone, przez co wyglądały jak by miały żółte zęby). Nadruki na korpusach niektórych z nich przedstawiały kobiece bluzki na ramionczkach lub bez, odsłaniające nieco żółtego ciała. W serii tej pojawiła się też nowa fryzura - włosy upięte w koński ogon. Buzie minifigurek przedstawiających mężczyzn miały albo uśmiechnięte usta i czarne okulary przeciwsłoneczne, albo oczy, wąsiki i uśmiech.

Paradisa była pierwszą serią, w której pojawiły się klocki w kolorach różowym, ciemnoróżowym i pistacjowym. W prawie każdym zestawie znajdowała się palma, czerwona papuga i kelner. W 1996 r. w dwóch zestawach pojawiła się figurka LEGO System przedstawiająca źrebaka, która jest unikatowa dla tej serii.

Tematy Edytuj

Paradisa katalog 1992

Scena w katalogu z 1992 r.

Wiele zestawów służyło do złożenia plażowej infrastruktury przeznaczonej zarówno do biernego jak i czynnego wypoczynku. Modele przedstawiały punkty gastromiczne, przebieralnie plażowe, wyspę z latarnią morską, leżaki pod parasolami, żaglówki i deski windsurfingowe. Z reguły płytki, na których stały, były wielokolorowe dla jednoczesnego oddnia trawy, piasku plaży, płytkiej i głębokiej wody. Do tej kategorii zestawów mozna zaliczyć również domek wypoczynkowy z basenem, restauracją i sportowym kabrioletem.

Inną grupą tematyczną zestawów było jeździectwo. Składało się z nich stajnie, samochody z przyczepami do przewozu koni oraz różne zaprzęgi, np. sulki. Część minifigurek z tej kategorii było "ubranych" w klasyczny strój jeździecki: szare spodnie, czerwone kurtki, białe rękawiczki i czarne toczki.

Trzeci rodzaj zestawów związany był z placem zabaw czy też wesołym miasteczkiem. Były w nich huśtawki i karuzele, a także budki z kołem fortuny.

Cytat z katalogu Edytuj

LEGO.com-icon-yellow
To jest opis, który pochodzi z katalogu LEGO. Nie należy go modyfikować.

Codziennie wakacje!

Paradisa to raj na ziemi. Jazda konna brzegiem morza, żeglowanie na desce po lagunie - w Paradisie spędzisz wakacje swoich marzeń. W deszczowe dni przenieś się w krainę fantazji, gdzie słońce zawsze świeci[2].

Lista zestawów Edytuj

Ilustracja Numer i nazwa Wprowadzony do sprzedaży w Dostępny w Polsce
22 Divertimento al Cubo 1995 r. Nie
1761 Łódka 1995 r. Tak
6401 Plaża 1992 r. Tak
6402 Kiosk z lodami 1994 r. Tak
6403 Zestaw budowlany 1993 r. Tak
6404 Biuro podróży Paradisa 1996 r. Tak
6405 Stajnia i samochód do przewożenia koni 1992 r. Tak
6409 Wesołe Miasteczko Paradisa 1993 r. Tak
6410 Plaża 1994 r. Tak
6411 Kawiarenka 1992 r. Tak
6414 Wyspa 1995 r. Tak
6416 Domek wypoczynkowy z basenem 1992 r. Tak
6417 Zawody jeździeckie 1997 r. Tak
6418 Klub wypoczynkowo-sportowy 1996 r. Tak
6419 Stajnia z wybiegiem 1992 r. Tak
6489 Uroki plaży 1997 r. Tak
6547 Lunapark Paradisa "Tivoli" 1997 r. Tak

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Katalog LEGO na rok 1992, s. 24-25
  2. Katalog LEGO na rok 1994, s. 26