FANDOM

Otchłań
Universum: Bionicle

Otchłań - miejsce, do którego Zakon Mata Nui zsyłał najniebezpieczniejszych przestępców i wrogów pokoju. Botar mówił: Jeśli złamiesz wolę Mata Nui, to już tylko Otchłań cię przyjmie. Dawniej była to odizolowana, zamknięta jaskinia-kopuła, ale Wielki Kataklizm sprawił, że miejsce zostało zalane (zawaliło się sklepienie jaskini) i zniszczone. Mieszkańcy uciekli do pobliskiej części oceanu, lecz nie mogli go opuścić, więc przystosowali się do życia pod wodą. Jakiś czas potem, wyspa Voya Nui nadpłynęła nad ten obszar, a jej fragment (jedna z wiosek Matoran) odpadł i zmiażdżył bazę Ehleka znajdującą się nad Otchłanią.'

  • Otchłań dzieliła się na Otchłań Wewnętrzną i Zewnętrzną. Zewnętrzna Otchłań to woda w okolicach zawalonej kopuły.
  • W wodach Otchłani znajdował się mutagen - substancja powodująca zmianę wyglądu organizmu. Jej działanie jest bardzo podobne do promieniowania - tyle, że promieniowanie nie zmutuje już ukształtowanego organizmu, a mutagen tak. Znalazł się tam przypadkiem i pomógł więźniom przeżyć, dając im możliwość oddychania pod wodą.
  • Obecnie Otchłań jest naprawiona za sprawą Włóczni Artakhi, więźniowie, którzy uciekli są łapani z powrotem.

Mieszkańcy Edytuj

  • Znani mieszkańcy Otchłani to Barraki, zesłani tam jakieś 79.100 lat temu, za próbę wykorzystania dla siebie wielkiej wojny domowej Matoran, zwanej Wielką Dezorganizacją. Uwolnili się i zamierzali opuścić Otchłań, by pomścić tyle lat spędzonych w zamknięciu. Mutagen zmienił ich w postacie podobne do zwierząt morskich: rekina, kałamarnicy, węgorza, płaszczki, krewetki i kraba.
  • Inni więźniowie również nie opuścili Otchłani, są głównie padlinożercami.
  • W Otchłani przebywał też Brutaka, zesłany przez Botara.
  • Otchłani pilnował strażnik, który został zabity przez Takadoxa, lecz został wskrzeszony przez moc Igniki.
  • Do niedawna uważano, że Tuyet żyła w Otchłani od kiedy tajemnicza istota porwała ją z Koloseum i tam też zginęła. Niedawno ujawniono, że było inaczej.
  • Piraka zostali zmutowani przez Mutagen.

Inne Edytuj

  • Visoraki i Piraka są nazywani często "kreaturami z dołu", jednak GregF mówi, że nie chodzi o Otchłań. Prawdopodobnie oznacza to po prostu "piekielne kreatury".
  • Opis Otchłani z krótkiego filmiku "Creeps from the Deep" to:
    • Od setek lat dno najgłębszego morza, było otoczone tajemnicą i podejrzeniami. Jedni mówią, ze to dom najdziwniejszych istot. Inni że to więzienie dla najniebezpieczniejszych złoczyńców. Legendy mówią, że jedyną nadzieją na opuszczenie tego miejsca jest Maska, której wszystkie istoty pożądały przez lata. Maska, mówią, za którą każdy jest gotów walczyć i oddać życie. Ale jedynym sposobem, aby się przekonać jest dotrzeć tam i zobaczyć na własne oczy...
pde Miejsca w świecie LEGO Bionicle
Ciała niebieskie:
Aqua MagnaBara MagnaBota MagnaŚciana Gwiazd
Krainy, środowiska, zbiorniki wodne, góry itp.:
Miejscowości:
Ko-KoroKoloseumLe-MetruStalaktytowa wioska
Budowle, pomieszczenia i urządzenia:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki