FANDOM

Ork z Mordoru
250px
Seria: The Lord of the Rings
Odmiany: {{{odmiany}}}
Akcesoria: {{{akcesoria}}}

 Ork z Mordoru -  minifigurka z serii LEGO The Lord of the Rings. Występuje w kilku zestawach, po raz pierwszy została wprowadzona w roku 2012

Opis Edytuj

Tułów orka jest w kolorze brązowym, nadruk przedstawia łachmany, które  nosili orkowie z Mordoru. Ręce minifigurki  są w kolorze ciemnym piaskowym, a dłonie są brązowe. Nogi są całe brązowe, bez nadruków. Głowa ludzika jest w kolorze ciemnym piaskowym, nadrukowane są na niej pomarańczowe oczy, nozdrza, okolczykowanie (piercing) oraz usta z ostrymi zębami. W kilku zestawach minifigurka posiada długie, czarne włosy z elfimi uszami w kolorze ciemnym piaskowym.

Informacje fabularneEdytuj

Orkowie z Mordoru byli kiedyś elfami, które zostały splugawione przez Morgotha, pierwszego Władcę Ciemności. Uczynił z nich podstawową jednostkę bojową swojej armii. Po pokonaniu Morgotha orkowie się rozproszyli, jednak kilkaset lat później zebrali się pod sztandarem Saurona na wschodzie Śródziemia. Sauron podjął próbę zniszczenia krolestwa elfów, jednak skończyło się to Wojną Ostatniego Sojuszu Elfów i Ludzi, w której Władca Ciemności został pokonany. Po ostatniej bitwie tej wojny orkowie rozproszyli się po Górach Mglistych i Mrocznej Puszczy. Na północy Gor Mglistych powstało Czarnoksiękskie Królestwo Angmaru, rządzone przez Króla Nazguli, który zaatakował osłabione i podzielone Królestwo Arnoru. Wojna zakończyła się sukcesem, Arnor został zniszczony. Po powrocie Saurona Orkowie zaczęli nekać prowincje Gondoru, głównie Ithilien. Jakiś czas później Saruman , przywódca Białej Rady, zdradził wolne ludy Śródziemia, i pod okiem Saurona zaczął hodować Uruk-Hai. Wiele tysięcy orków wzięło udział w Bitwie na Polach Pellenoru. Podczas swojej wędrówki do Góry Przeznaczenia Frodo i Sam spotkali wielu orków na swojej drodze. Po zniszczeniu Jedynego Pierścienia orkowie zostali całkowicie zniszczeni. 

Opis LEGO.comEdytuj

LEGO.com-icon-yellow
To jest opis, który pochodzi z LEGO.com. 

W krainie Mordor Sauron zbiera nieprzeliczoną armię złożoną z wielu złych ras. Rozmnożywszy się w ciemnych jamach, orkowie z Mordoru wypełzają na świat, by chwycić za broń w służbie Saurona. Ich przeznaczeniem jest niszczyć wszystko, na co się natkną. Maszerują niezmordowanie, gdy dni stają się coraz mroczniejsze.

WystępowanieEdytuj

WariantyEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki