FANDOM

Stub.png
Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
Octan
Octan logo.png
Dostępna w latach: 1992-2013
Główna seria: City
Liczba zestawów: Brak danych

Octan to zarówno nazwa fikcyjnej firmy wymyślonej na potrzeby LEGO Group, jak i nazwa serii zestawów wydanych po raz pierwszych w 1992 roku. Zestawy z tej serii, które obecnie wchodzą w skład serii City, są wydawane do dziś. Przed marką Octan, dostawcą paliwa w świecie LEGO był Shell. W filmie LEGO Przygoda szefem firmy Octan był Prezes Biznes.

Historia Edytuj

Po raz pierwszy marka Octan pojawiła się w dwóch zestawach w roku 1992, stacji benzynowej (6397) i ciężarówce (6594). W następnym roku logo Octan pojawiło się w zestawach o tematyce wyścigowej.

Od pojawienia się w 1992, marka Octan regularnie występuje jako jedyna marka paliwowa, wyjątkiem było kilka zestawów promocyjnych Shell w 1999.

W roku 2009 w zestawie 7747 na wiatraku widoczny jest napis "Octan Energy", co świadczy o tym, że firma Octan rozszerzyła swoją działalność o używanie energii odnawialnej.

W roku 2013 do sprzedaży wyszedł zestaw 60016 Cysterna, na której napis "Energy" jest o wiele większy od napisu "Octan", co może oznaczać, że firma Octan przyjęła politykę "zieloną".

ZestawyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki