FANDOM

Monster Fighters
Logo Monster Fighters
Dostępna w latach: 2012-2014
Liczba zestwów: 9

Monster Fightersseria klocków LEGO System, w której grupa odważnych ludzi ratowała świat przed wampirami, mumiami, wilkołakami i innymi klasycznymi potworami. Pojawiła się w maju 2012 r., a zakończyła z początkiem 2014 r. Wszystkie zestawy zostały zrealizowane w pierwszym roku istnienia serii.

Tło fabularne Edytuj

Mapa Monsterlandu

Mapa Monsterlandu.

Mroczną i tajemniczą krainę Monsterland zamieszkiwały różne potwory. Ich przywódcą był potężny Lord Wampir. Pewnego razu jego narzeczona zapragnęła dostać od niego w prezencie Kamienie Księżycowe. Wampir początkowo się zgodził, ale kiedy odkrył ich prawdziwą moc, obmyślił przerażający dla ludzkości plan: za pomocą sześciu Kamieni Księżycowych pogrążyć Ziemię w wiecznej ciemności i przejąć nad nią władanie. Na szczęście dla ludzi przed wiekami pewien człowiek poukrywał w różnych zakątkach krainy potworów wszystie Kamienie, dzięki czemu jego pra, pra, prawnuk, Dr Rodney Rathbone otrzymał cenny czas by zebrać grupę śmiałków i razem z nią spróbować pokrzyżować plany Lorda Wampira.

Opis Edytuj

Monster Fighters plakat z instrukcji

Plakat.

Większoć zestawów została zaprojektowana według tego samego schematu: kryjówka lub pojazd tytułowego potwora, jego minifigurka, jeden z Kamieni Księżycowych, pojazd poszukiwacza przygód i jego ludzik. Wyjątek stanowią dwa największe zestawy tej serii - 9468 Zamek wampirów, w którym jest sześć Kamieni Księżycowych oraz 10228 Nawiedzony Dom, który nie posiada ani minifigurki pogromcy potworów, ani żadnego Kamienia Księżycowego.

Modele pojazdów tytułowych bohaterów są stylizowane na przedwojenne. Każdy z nich wygląda też jakby został zmodyfikowany we własnym zakresie przez jego właściciela. Część minifigurek pozytywnych bohaterów swoim wyglądem nawiązuje do stylistyki steampunkowej - mają np. mechaniczne protezy kończyn.

W prawie każdym zestawie znajdują się jakieś elementy jarzące się w ciemności. Są to zarówno klocki wyobrażające np. duchy, różne zwierzęta, głowy wampirów, jak i nalejki.

Na odwrocie każdego pudełka zamieszczony jest komiks, w którym Lord Wampir zdobywa brakujący mu (czyli znajdujący się w danym zestawie) Kamień Księżycowy i ziszcza swój plan.

Lista zestawów Edytuj

Ilustracja Numer i nazwa Dostępny w Polsce
9461 9461 Stwór z bagien Tak
9462 9462 Mumia Tak
9463 9463 Wilkołak Tak
9464 9464 Karawan wampirów Tak
9465 Zombie Tak
9466 Szalony profesor i jego potwór Tak
9467 Pociąg widmo Tak
9468 9468 Zamek wampirów Tak
10228 Nawiedzony Dom Tak

Minifigurki Edytuj

Pogromcy Potworów Edytuj

Potwory Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W 2014 r. wolsztyński ksiądz Sławomir Kostrzewa na jednym ze swoich wykładów wymienił serię Monster Fighters wśród nieodpowiednich zabawek dla chrześcijanskich dzieci. Jeden z polskich tabloidów (a zanim również i zagraniczne media) wyrwawszy z kontekstu informację o serii zasugerował, że ksiądz uważa wogóle LEGO za narzędzie szatana, co w konsekwencji stało się przyczyną drwin z duchownego. Tym czasem ksiądz Kostrzewa, jak sam tłumaczył, ma zastrzeżenia tylko do niektórych produktów firmy LEGO[1].

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Klocki Lego narzędziem szatana? Ksiądz tłumaczy się z wykładu w Wyborcza.pl Poznań 2.04.2014 r.