Fandom

KLOCKI LEGO Wiki

Minifigures

3178stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Minifigures
Logo Minifigures.jpg
Dostępna w latach: 2010-obecnie
Główna seria: System

Minifiguresseria LEGO System produkowana od 2010 , w której dostępne są unikatowe, pojedyncze ludziki.

Opis Edytuj

Każda kolekcja (z wyjątkiem 8909 Team GB LEGO Minifigures, 71001 Minifigurki LEGO seria 10 i 71012 Seria Disney) składa się z 16 minifigurek. Każdy ludzik zapakowany jest w oddzielną saszetkę. Torebeczki są nieprzezroczyste, aby zapobiec dowiedzeniu się co znajduje się w środku przed dokonaniem zakupu - ideą serii jest bowiem nawiązywanie kontaktów z innymi kolekcjonerami i wymiana powtórek.

Wszystkie minifigurki są specjalnie projektowane na potrzeby serii. Przedstawiają postaci z mitologii klasycznej i skandynawskiej, z bajek, fantasy i SF, są inspirowane historią, sportem, muzyką, kulturami z różnych stron świata i różnymi zawodami. Często w kolejnych kolekcjach pojawiają się ludziki do pary, np. Dżinn i Dziewczyna-dżinn. Wiele figurek posiada nadruki nie tylko z przodu, ale również na plecach i ramionach.

Każdej minifigurce towarzyszą akcesoria. Część z nich jest zupełnie niespotykanych, jak np. medal czy azteckie nakrycie głowy, inne występują już w jakieś serii lub w przyszłości staną się częścią ich zestawów.

Dodatkowo w każdym opakowaniu znajdują się płaska podstawka, na której można umieścić ludzika oraz plakat z listą do zaznaczania posiadanych figurek z danej kolekcji. Podstawki są czarne i nie posiadają żadnych nadruków czy informacji o minifigurkach (wyjątek stanowiły płytki z 8909 Team GB LEGO Minifigures, które były białe i miały namalowane symbole olimpiskie i rezprezentacji Wielkiej Brytanii oraz napis Team GB).

Wady Edytuj

Mimo swojej atrakcyjności minifigurki z tej serii posiadają pewne wady. W odróżnieniu od zwykłych ludzików są wykonane z gorszego rodzaju plastiku, a nie z ABSu. W rezultacie albo poszczególne elementy trudno jest od siebie oddzielić lub poruszyć, albo wręcz przeciwnie, zbyt szybko się poluzowują. Jak na polskie warunki minusem jest też cena - kilkanaście złotych za sztukę.

Lista zestawówEdytuj

8831 Kolekcja minifigurek seria 7Edytuj

8833 Kolekcja minifigurek seria 8Edytuj

8909 Team GB LEGO Minifigures Edytuj

71000 Minifigurki LEGO seria 9Edytuj

71001 Minifigurki LEGO seria 10Edytuj

71004 Kolekcja filmowa – The LEGO MovieEdytuj

71005 LEGO Minifigures - seria Simpsonowie Edytuj

71009 Minifigurki LEGO: The Simpsons, seria 2 Edytuj

71011 Seria 15 Edytuj

71012 Seria Disney Edytuj

MediaEdytuj

Gry onlineEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki