FANDOM

Mark Surge
Comic Surge 2.0
Zawód/zajęcie: Ściganie kosmicznych przestępców
Seria: LEGO Hero Factory
Postać wymyślona przez LEGO: Tak
Ma swoją (mini)figurkę: Tak

Mark Surge - porywczy, młody Bohater. był członkiem Drużyny Alfa 1.

Charakterystyka Edytuj

Mark Surge był buntownikiem z ogromną siłą rażenia. Zawsze miał dobre zamiary, dopóki coś go nie wkurzyło. Wtedy przestawał zauważać długoterminowe cele i dawał się ponieść emocjom.

Broń i narzędzia Edytuj

Mark Surge w wersji 1.0 wyposażony był w Działa Błyskawicowe o dużej mocy. Potrafiły one miotać skoncentrowane wiązki elektryczności.

Po unowocześnieniu do wersji 2.0 Bohater dostał Miotacz Lodowych Włóczni, przypominający wyglądem i działaniem karabin snajperski.

Natomiast w wersji Breakout, Surge otrzymał podwójny pancerz antyszokowy oraz alfa-magnetyczne buty grawitacyjne. Jego uzbrojeniem stał się Karabin Plazmowy, Miotacz Błyskawicowy oraz Kajdanki Bohatera.

Kiedy Makuhero zaatakowały Mózgi, Mark Surge dostał zatrzaski blokujące Rdzeń Bohatera, Pancerny Wizjer oraz Ostrza Piorunów, które mogły służyć za równo do walki wręcz, jak i do rażenia przeciwników silną dawką energii elektrycznej. Otrzymał także specjalne Skrzydła Odrzutowe, dzięki którym mógł latać.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Mark Surge został stworzony w Wieży Montażowej mniej więcej w tym samym czasie, co William Furno i Natalie Breez. Był jednym z Bohaterów nowej generacji. Wkrótce po tym został przydzielony Drużyny Alfa 1, jako jeden z trzech rekrutów.

W nieokreślonym momencie, Surge wraz z Furno i Breez został wysłany na misję, której celem było zniszczenie asteroidy lecącej na Wieżę Montażową. Surge zaproponował, aby po prostu ją zniszczyć, lecz Breez zaprotestowała przeciwko temu. Okazało się, że "Asteroida" ta jest żywym ciałem skalnym. W tej sytuacji Furno zdecydował się, aby zniszczyć silnik napędzający istotę i zmienić jej kurs. W tym celu uderzył swoim statkiem o "Asteroidę". Po tym wezwał pomoc techniczną, aby naprawiła ich pojazd oraz pomoc medyczną dla istoty, która uderzyła wylądowała w oceanie na planecie. Niedługo po tym Bohaterowie wrócili do Fabryki Bohaterów.

Gang Von Nebuli Edytuj

Misja na Lemus 2 Edytuj

Surge obserwował starcie jego przyjaciela z drużyny, Furno, razem z niebezpiecznym Rotorem na Merak 9. Po misji znalazł Furno trenującego w Strefie treningowej. Nie długo po tym okazało się, że Bohater przetrenował się. Po jakimś czasie wyruszyli na misję (prawdopodobnie treningową) razem z Prestonem Stormerem. Wracając z niej trójka rekrutów razem ze Stormerem została wysłana na planetę Lemus 2, gdzie groźni przestępcy - Rotor i XPlode - okradli Skład materiałów wybuchowych. Ponieważ podczas bitwy między złoczyńcami, a herosami Stormer został postrzelony, Surge i Breez przenieśli go w bezpieczne miejsce. Furno w tym czasie zajął się Rotorem, którego aresztował. Po tym, jak dowódca herosów odzyskał przytomność, Surge powstrzymał przed kradzieżą XPlode'a. Nie udało mu się go jednak aresztować, złoczyńca uciekł. Nie długo po tym Stormer i rekruci powrócili ze schwytanym Rotorem do Makuhero.

Atak Corrodera Edytuj

Stringer, Bulk i Surge

Surge wraz z Bulkiem i Stringerem

Wkrótce Mark Surge został wybrany do misji powstrzymania niezwykle groźnego Corrodera, który zaatakował plac budowy Zakładu karnego 1331. Razem z nim na Tantalus 5 polecieli starci herosi Jimi Stringer i Dunkan Bulk. Podczas walki złoczyńca użył swoich Szponów, aby wystrzelić wiązkę kwasu w stos stalowych belek podtrzymywanych przez linę. Tuz pod platformą, na której znajdowały się belki stał akurat Surge. W ostatniej chwili przed zmiażdżeniem uratował go Bulk, którego wtedy przygniotły belki. Rekrut pozostał przy jeszcze żywym Bohaterem, aby go chronić przed przestępcą. W tym czasie Stringer próbował odciągnąć od nich uwagę Corrodera. Jednak herosi zostali zmuszeni do użycia Ogniwa Bohatera, które zapewniało im pole ochronne kosztem energii z ich Rdzeni. Wkrótce jednak przybył Furno, który niemalże pokonał łotra. Niedługo po nim przyleciała Breez. Przestraszony Corroder zdecydował się uciekać w obawie przed większą liczbą herosów. Po tym Breez za pomocą specjalnego narzędzia uwolniła Bulka spod stosu ciężkich belek. Następnie herosi polecieli do Wieży Montażowej, gdzie doładowano im ich Rdzenie.

Misja w Mekron City Edytuj

Po jakimś czasie Mark Surge udał się razem z Prestonem Stormerem, Williamem Furno i Natalie Breez na misję do miasta Mekron położonego w Pasie Asteroid Mekronit. Tam stawili czoło zakażonemu komisarzowi tamtejszej policji - Draxowi. Udało się go aresztować, jednak Bohaterowie musieli zniszczyć Zautomatyzowane Roboty Policyjne wysłane przeciwko nim przez komisarza. Wkrótce po tym przez szklany dach do komisariatu wpadł Meltdown bombardując herosów falami promieniowania radioaktywnego. Złoczyńca zakaził nanobotami dowódcę Bohaterów i uciekł. Surge razem z resztą oddziału powrócił do Wieży Montażowej. Tam zakażony Stormer wymknął się spod kontroli i pod wpływem działania nanobotów zaczął niszczyć wszystko wokół siebie. Uciekł w głąb miasta Makuhero i zaczął siać zniszczenie. William Furno postanowił go schwytać, natomiast Surge, Stringer, Breez i Bulk polecieli na Lunar Tratix po składnik antidotum, które mogłoby wyleczyć ich dowódcę. Na księżycu rekrut stanął w obronie Breez przed Gadobotem, który ją zaatakował. Został nieomal poszatkowany przez niego, jednak Bohaterka ocaliła Surge'a kontaktując się ze zwierzęciem. Po zdobyciu składnika antidotum powrócili do Fabryki Bohaterów. Tam odtruto Stormera oraz Draxa.

Bitwa w New Stellac Edytuj

W pewnym momencie Surge, Breez i Furno wysłano do New Stellac City, aby pomogli starszym Bohaterom z Drużyny Alfa 1, którzy zostali zaatakowani znienacka przez Thundera i Corrodera. Otrzymali wtedy od menedżera misji Nathaniela Ziba narzędzie zwane przerywaczem cząsteczkowym, dzięki któremu mogli przenikać przez różne obiekty (przez określony czas). Trójka rekrutów z Furno na czele poleciała do wskazanego miasta. Po drodze Furno opowiedział Surge'owi i Breez historię Von Nessa. Kiedy przylecieli stoczyli walkę z niemalże całym Gangiem Von Nebuli - Thunderem, Meltdownem, Corroderem i XPlodem. W pewnym momencie na niebie pojawiła się czarna dziura, a w niej sam Von Nebula. Ten wciągnął w czarną dziurę broń wszystkich Bohaterów. Kiedy Furno i Stormer stawili czoła przywódcy Gangu w czarnej dziurze, Surge i inni herosi pokonali resztę złoczyńców. Przydatny okazał się przy tym Przerywacz cząsteczkowy. Po tym Drużyna Alfa 1 razem z aresztowanymi łotrami i Von Nebulą uwięzionym w Lasce Czarnej Dziury powróci do Hero Factory.

Ognista Przeprawa Edytuj

Comic Surge 2.0

Surge 2.0

Wkrótce Drużynę Alfa 1 w składzie Preston Stormer, Mark Surge, William Furno i Natalie Breez wysłano, aby powstrzymać Ognistych Przestępców plądrujących Stację Paliw 22. Jednak okazało sie, że bandyci są za silni dla herosów. Aby dać swojej Drużynie i pracownikom stacji czas na ucieczkę, rekrut postanowił skupić na sobie ogień złoczyńców. W tym celu Bohater zniszczył kilka zbiorników z cennym paliwem, co rozgniewało Fire Lorda. Wszyscy przestępcy rzucili się na Surge'a. Dzięki temu czynowi jego towarzysze mogli bezpiecznie wrócić razem z cywilami do Makuhero. Furno próbował przekonać Stormera, aby wrócili po ich przyjaciela, jednak ten nie pozwolił mu na to. Wtedy Mark Surge został wzięty do niewoli. Ogniści Przestępcy planowali żądać za niego okupu, jednak Bohater uwolnił się. Kiedy członkowie z jego Drużyny przybyli mu na pomoc, ten ostrzegł Furno i Breez o ataku na nich przez statek złoczyńców pilotowany przez Jetbuga. Wkrótce przejął kontrolę nad statkiem i wyrzucił z niego pilota. Surge uderzył statkiem przestępców prosto w ich lidera - Fire Lodra. Wszyscy Bohaterowie ucieszyli się wtedy na widok herosa, który pomógł im pokonać łotrów. Po powrocie do Makuhero razem z aresztowanymi przestępcami, Mark Surge został unowocześniony do wersji 2.0. Uczestniczył później w zwolnieniu z Fabryki Bohaterów Aldousa Witcha za to, że próbował wszczepić sobie Rdzeń Bohatera.

Wielka Ucieczka Edytuj

Podczas Wielkiej Ucieczki z więzienia Hero Factory Mark Surge próbował zagonić złoczyńców do cel, jednak wszyscy zbiegli ignorowali go i omal nie zadeptali. Został też rzucony przez Meltdowna za pomocą jego bicza.

Po tym Surge i inni Bohaterowie zebrali się w Wieży Montażowej. Wtedy Nathaniel Zib zaprezentował im nowe, inteligentne Kajdanki Bohatera. Zademonstrował je właśnie na herosie z Drużyny Alfa 1, który nie mogąc się z nich uwolnić przewrócił się na innych Bohaterów i pracowników. Następnie Surge został specjalnie wyposażony do misji ponownego pojmania jednego ze zbiegów - Splitface'a. Heros wyruszył do Satelity Sigma Sigma Comunications, aby złapać byłego więźnia. Wyśledził go za pomocą specjalnego urządzenia. Początkowo próbował skuć go kajdankami, jednak nie udało mu się to. Został trafiony przez pocisk z Infektycydu Splitface'a. Jednak zaatakował ponownie. Surge zmylił zbiega i mocno uderzył go w twarz. Rozpoczęła się wtedy zawzięta walka między herosem, a złoczyńcą. Pomimo tego, że Surge dobrze sobie radził, Splitface unieruchomił go i rzucił o asteroidę, która zaczęła zmierzać w stronę Satelity. Po tym, jak Bohater odzyskał czucie w kończynach, wstał i przeciął asteroidę na dwie części, aby zminimalizować szkody. Jednak Splitface znowu go zaatakował. Tym razem Surge poraził go swoim Miotaczem błyskawicowym. W ten sposób obezwładnił byłego więźnia. Następnie cisnął nim w asteroidę i skuł kajdankami.

Po walce wrócił razem ze Stromerem, Furno i Evo do miasta Makuhero, jednak tam okazało się, że złoczyńca zwany Black Phantom wdarł się do Fabryki i włączył wokół niej pole ochronne. Z pomocą Rocki i Danielli Capricorn herosi weszli do środka budynku. Tam wspólnymi siłami pokonali niebezpiecznego złoczyńcę, który był o krok od zniszczenia Hero Factory.

Pudło Zagłady Edytuj

Podczas treningu w sferze treningowej, Surge został uwięziony w pomieszczeniu razem z Williamem Furno i Dunkanem Bulkiem. Dzięki pracy zespołowej udało im się jednak wyłączyć tor przeszkód. Tuż po tym poinformowano ich o stopniu zagrożenia Delta-Czerwony, więc cała Drużyna Alfa 1 spotkała się w Centrum Kontroli Misji. Tam wyjaśniono im, czym spowodowany jest alarm - jeden ze zbiegłych podczas Wielkiej Ucieczki bandytów znany jako Core Hunter, próbuje skompletować wszystkie fragmenty potężnej broni zwanej Pudłem Zagłady, a następnie za jej pomocą sterroryzować galaktykę. Bohaterowie obejrzeli trzy nagrania z misji dotyczących łotra: pierwszą z udziałem Bulka, drugą z udziałem Stormera oraz trzecią z udziałem Stringera. Następnie podzielili się na mniejsze grupy. Mark Surge i Jimi Stringer polecieli na starą, opuszczoną fregatę, gdzie przebywał kiedyś Core Hunter. Statek znajdował się na złomowisku. Wewnątrz zaatakowali ich podwładni przestępcy. W tej sytuacji Surge został zmuszony do odwrotu i zostawienia Stringera. Jednak na miejsce bitwy szybko przybyła Drużyna Alfa 1, która ocaliła Stringera i znalazła Core Huntera, który właśnie złożył całą broń. Aby powstrzymać kryminalistę, Surge wystrzelił ze swojej broni w kierunku złoczyńcy, lecz ocalił go tajemniczy Arctur. Istota przeniosła Core Huntera w miejsce powstania Pudła Zagłady (tylko tam broń mogła być użyta). Wkrótce wyjaśnił im, że chce wykorzystać Usuwacz Rdzeni przestępcy do zniszczenia broni. Następnie wskazał im planetę, gdzie został teleportowany Core Hunter. Bohaterowie polecieli z Arcturem za byłym więźniem. Na miejscu spotkali Rockę, a następnie stawili czoła złoczyńcy. Stormer podpuścił kryminalistę, przez co ten wpadł w szał. Przypadkowo zabił Arctura, po tym aktywował Doom Box. Dzięki jego energii stał się niemal niepokonany i z łatwością pokonał niemal cały oddział herosów. Cały, oprócz Marka Surge'a. Core Hunter zaproponował mu, że jeżeli się do niego przyłączy, łotr ofiaruje mu wysokie miejsce w jego nowym imperium. Surge bijąc się z myślami nie przyjął jednak jego oferty i wystrzelił pocisk energetyczny ze swej broni. To spowodowało, że Core Hunter zaczął dosłownie zapadać się w sobie, przez co został prawdopodobnie unicestwiony. Następnie heros odbył rozmowę ze Stormerem na temat, dlaczego Core Hunter przeszedł na stronę zła. Bohaterowie powrócili do Makuhero z zabezpieczonym Pudłem Zagłady, po czym kontynuowali łapanie zbiegłych przestępców.

Atak Mózgów Edytuj

SurgeMózg

Mark Surge pod kontrolą Mózga

Pewnego dnia Surge razem z Furno, Breez, Evo, Bulkiem, Stormerem i Rocką uczestniczył w uroczystości na cześć herosów z Drużyny Alfa 1. Spędzał czas z cywilną ludnością miasta Makuhero i rozdawał autografy. W pewnym momencie Furno otrzymał wiadomość - kod czerwony. Wszyscy Bohaterowie pobiegli więc do Wieży Montażowej, gdzie dowiedzieli się od Ziba, że w stronę miasta zbliżają się setki zmutowanych stworzeń. Herosi zostali unowocześnieni i przystosowani do misji. Dowodzenie przejął Furno, który rozkazał Surge'owi pozostać przy Wieży Montażowej, aby chronić budynek. Surge zaczął kłócić się z dowódcą, jednak i tak zostaje w okolicach Hero Factory. Wkrótce budynek zaatakowały hordy mutantów przeobrażonych przez pasożytnicze stworzenia - Mózgi. Heros, dzięki swojej broni, łatwo poradził sobie z przeciwnikami. Nagle Bohatera zaatakował jeden z pasożytów. Surge złapał Mózg i poraził prądem ze swojej broni. Tym samym jednak sam zaabsorbował sporą dawkę energii elektrycznej. Po tym otoczyły go dziesiątki Mózgów. Pomimo tego, że heros otrzymał Skrzydła Odrzutowe, nie mógł za ich pomocą odlecieć, ponieważ doznały przepięcia z powodu porażenia prądem. Nad herosem przejął władzę jeden z pasożytów. Pod jego wpływem Bohater przejął kontrolę nad Wieżą Montażową. Kiedy do budynku wpadła reszta Drużyny Alfa 1, Surge nasłał na nich pustych Bohaterów, którzy mieli zostać nowymi herosami (nie posiadali oni jeszcze Rdzeni z Quazy). Zainfekowany heros obserwował walkę między Bohaterami, a robotami. Natalie Breez otrzymała rozkaz, aby zająć się Surgem. Po chwili Bohaterka dostała się na piętro, na którym znajdował się jej przyjaciel. Pomimo starań Breez, które miały na celu uświadomienie herosowi, że są z jednej drużyny, między nimi nawiązała się walka. Surge był bezwzględny, lecz został uwolniony spod kontroli Mózgu. Tuż po tym wyłączył roboty i pomógł mieszkańcom miasta uprzątnąć bałagan spowodowany atakiem mutantów.

Alternatywne wymiary Edytuj

Rzeczywistość 45098.3 Edytuj

W tym równoległym wymiarze Drużyna Alfa 1 podczas Ataku Mózgów odkryła galaktyczny spisek przeciw Hero Factory. Bohaterowie rozbili spiskowców, po czym podjęli odpowiednie działania, by upewnić się, że nikt już im nie zagrozi. W ten sposób stali się galaktycznymi dyktatorami.

Rzeczywistość 50678.2 Edytuj

Kiedy już zamknięto Fabrykę Bohaterów z powodu wynalezienia przez Ziba urządzenia, dzięki któremu złoczyńcy stawali się dobrzy, możliwe, iż Surge wyruszył do innej galaktyki w poszukiwaniu przygód, podobnie jak inni Bohaterowie.

Filmy, w których wystęuje Edytuj

  • LEGO Hero Factory: Fabryka Bohaterów w odcinkach: 1. Chrzest Ognia, 2. Kryzys Rdzeni, 3. Wróg Wewnętrzny, 4. Von Nebula, 5. Ognista Przeprawa, 6. Dzika Planeta część I (we wspomnieniach), 8. Breakout: Wielka Ucieczka część I, 9. Breakout: Wielka Ucieczka część II i 10. Atak Mózgów
  • Reklamy telewizyjne zestawów.

Gry, w których występuje Edytuj

Komiksy, w których wsytępuje Edytuj

Książki, w których występuje Edytuj

Słuchowiska, w których występuje Edytuj

Zestawy, w których wystęuje Edytuj

Firma LEGO zrealizowała cztery zestawy klocków służących do złożenia figurki przedstawiającej Marka Surge'a. Pierwszy z nich pojawił się w drugiej połowie 2010 roku, jako jeden z małych zestawów. Liczył sobie 19 elementów, a jego numer katalogowy to 7169. Zestaw 2141 Surge 2.0 ukazał się w pierwszej połowie 2011 roku, ponownie jako mały zestaw. Surge w wersji Breakout trafił do sklepów w pierwszej połowie 2012 roku, po raz kolejny jako jeden z małych zestawów na tamten rok. Zawierał 39 części, jego numer katalogowy to 6217. Czwarta figurka, przedstawiająca Bohatera w wersji Brain Attack została zrealizowana w drugiej połowie 2013 roku, jako średni set. Zestaw 44008 Surge ma 66 części.

Minifigurka Edytuj

Surge
Surge minifigurka
Seria: LEGO Hero Factory
Akcesoria: pancerz, hełm, pistolet

Mark Surge oprócz dużych figurek został stworzony również jako minifigurka. Stanowi ona część dwóch zestawów z 2014 r.

Opis Edytuj

Minifigurka składa się z dziewięciu elementów, w tym z pancerza, rdzenia bohatera i hełmu. Swoją budową przypomina mifigurkę szkieletu. Jej nogi i ręce są niebieskie, korpus czarny, głowa pomarańczowa i przezroczysta. Pancerz ma kolor ciemnoszary, a hełm est niebieski. Dłonie nie obracają się.

Zestawy, w których występuje Edytuj

44024 44024 Bestia z tunelu 2014 r. Tak 1
44028 44028 Maszyna bojowa Surga i Rocka 2014 r. Tak 1

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Surge w języku angielskim oznacza przypływ, wzrost.
  • Promocyjna ksywa Marka Surge'a to "Błyskawica".
  • Był najlepszym przyjacielem Williama Furno.
Postacie Hero Factory
Bohaterowie:
Daniel Rocka \ Dunkan Bulk \ Jimi Stringer \ Julius Nex \ Mark Surge \ Natalie Breez \ Nathan Evo \ Preston Stormer \ William Furno
Przestępcy:
Black Phantom \ Fire Lord \ Drilldozer \ Jetbug \ Nitroblast \ Voltix \ Von Nebula \ Witch Doctor
Pozostałe postacie:
Akiyama Makuro \ Pilot Drop Ship \ Robot wydobywczy