Fandom

KLOCKI LEGO Wiki

Le-Metru

3178stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Le-Metru
Universum: Bionicle
Klasa: miejscowość

Le-Metru - miasto wynalazków i transportu leżące gdzieś na Metru Nui. Wiele z nowoczesnych rozwiązań powstało w warsztatach Le Metru; jedynie Nuparu miał więcej wynalazków.

OpisEdytuj

Wszyscy Le Metranie mieli zamiłowanie do szybkości. Ostatnią rzeczą, jaką robił Matau przed przemianą w Toa, było testowanie pojazdu Nuparu. Najważniejszym wynalazkiem były Szyby, czyli kanały z protodermis, zawieszone nad ziemią, w których podróżowali Matoranie. Zasada ich działania była tak skomplikowana, że nawet Turaga Dume ledwo ją rozumiał. Protodermis utrzymywało się w powietrzu dzięki polu magnetycznemu. Istniały stacje, na których Matoranie wsiadali (choć nie jest to konieczne: protodermis przypominało plazmę i można przez nie było przechodzić), oraz pomieszczenia kontrolne. Innym wynalazkiem były wózki powietrzne, stworzone we współpracy z Nuparu; to pojazdy chodzące, na których można było latać w Szybach. Szyby były bardzo długie i łatwo było się tam zgubić; z tego powodu każdy kierowca (taki jak np. Orkahm) miał mapkę linii każdego miasta.

Innym znanym obiektem w mieście była Ścieżka Testowa. Był to mały budynek, w którym znajdował się okrągły Moto-szyb, w którym domorośli wynalazcy mogli testować swoje pojazdy.

Le-Metru zostało bardzo poważnie uszkodzone w czasie Kataklizmu. Gdy Zakon Mata Nui użył Włócznii Artakhi, Le-Metru zostało w pełni odbudowane.

Mieszkańcy (ważniejsi)Edytuj

pde Miejsca w świecie LEGO Bionicle
Ciała niebieskie:
Aqua MagnaBara MagnaBota MagnaŚciana Gwiazd
Krainy, środowiska, zbiorniki wodne, góry itp.:
Miejscowości:
Ko-KoroKoloseumLe-MetruStalaktytowa wioska
Budowle, pomieszczenia i urządzenia:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki