FANDOM

Leśni Ludzie
Logo Leśni Ludzie
Dostępna w latach: 1987-1992
Główna seria: Zamek
Liczba zestwów: 7

Leśni Ludzie[1] - podseria klocków LEGO Zamek inspirowana legendą o Robin Hoodzie. Została wprowadzona w 1987 r. W 1992 r. firma LEGO zastąpiła ją podobną fabularnie podserią Ludzie Wilka[1].

Fabuła Edytuj

Leśni Ludzie plakat

Leśni Ludzie atakują zamki Rycerzy Lwa (po prawej) i Czarnych Rycerzy

Leśni Ludzie byli grupą sprytnych i raczej sympatycznych rabusiów w stylu Wesołej Kompanii Robin Hooda zamieszkujących lasy zamkowej krainy. Nawet ich przywódca nazywał się Robin Hood[2]. Nosili zielone stroje i kapelusiki z piórkiem, a ich typową bronią był łuk. Zamieszkiwali specjalnie przystosowane do tego celu wielkie drzewa i jaskinie. Atakowali głównie zamki Rycerzy Lwa, rzadziej Czarnych Rycerzy. Czasem któryś z Leśnych Ludzi wpadał w ręce rycerzy. Obawiali się Ludzi Wilka[1].

Opis Edytuj

Podseria składała się z 7 zestawów: trzy z nich służyły do złożenia wozów, cztery kryjówek. Te drugie charakteryzowały się oryginalną formą, stanowiły połączenie budynków z przyrodą, głównie były wkomponowane w drzewa. Największym tego typu zestawem był 6077 Zamek Robina na wodzie z roku 1989. Zestaw 6077 był też jedynym w całej podserii, w której występowała minifigurka pochodząca z innej - żołnierz Rycerzy Lwa. Taką samą rzadkością były ludziki Leśnych Ludzi w innych podseriach, jeden w formie więźnia znajdował się w zestawie Rycerzy Lwa, a dwa w kolekcji dodatkowych zamkowych minifigurek.

Lista zestawów Edytuj

Ilustracja Numer i nazwa Wprowadzony do sprzedaży w Dostępny w Polsce
1680 1990 r. ?
1877 1990 r. ?
1974 1989 r. ?
6054 Schronienie Robin Hooda

[1]

1988 r. Tak
6066 1987 r. ?
6071 1990 r. ?
6077 Zamek Robina na wodzie

[1]

1989 r. Tak

Zestawy z innych podserii z minifigurką Leśnych Ludzi Edytuj

6103 Robin z przyjaciółmi 1988 r. Tak
6042 Wóz konny z aresztantami i eskortą 1990 r. Tak

Minifigurki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Zobacz też Edytuj

  • Dark Forest - podseria LEGO Zamek wykorzystująca różne elementy Leśnych Ludzi.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Katalog LEGO na rok 1992, s. 22
  2. Takie imię znajduje się w polskojęzycznym katalogu z 1992 r. na stronie 22 w nazwie zestawu 6054 - Schronienie Robin Hooda.