FANDOM

Ko-Metru
Universum: LEGO Bionicle
Klasa: Miejscowość

Ko-Metru - miasto położone na Metru Nui, w którym zawsze panowała niebywała cisza. Niektórzy Matoranie uważali, że to "najpiękniejsze z miast Metru Nui".

OpisEdytuj

Budynki były wprawdzie wykonane ze zwykłych materiałów, ale były pokryte olśniewającymi kryształami lodu. Najokazalsze budowle to Wieże Wiedzy. Ko-Metru słynęło z jasnowidzów, proroków i czarowników, którzy żyli właśnie w tych wieżach. Były tam też uczniowie, chcący nauczyć się wszystkiego od swych mistrzów, oraz posłańcy przenoszący wieści. Wbrew pozorom, to właśnie praca posłańca była najtrudniejsza: często trzeba było biec, ale nie wolno było hałasować ani zakłócać spokoju, a wiadomości należało przekazywać szeptem. Ehrye był jednym z nich. Nuju często przebywał w najwyższej z wież, zwanej Wieżą Rozmyślań. Tam już w ogóle nie wolno było wydawać żadnych dźwięków. Każdy, kto hałasował, zostawał natychmiast złapany przez patrol Vahki, znanych tam jako „Vahki widma”, ze względu na swą cichą pracę. Ceniący ciszę Matoranie, dla których nawet cichutkie brzęczenie pluskwy Hoto było ogłuszającym rykiem, nie przepadali za innymi miastami poza Ga-Metru – w innych było dla nich po prostu za głośno.

Ko-Metru posiadało własny układ Moto-szybów. Były specjalnie zaprojektowane, aby wydawały minimalnie ciche dźwięki. Stacje składały się z jednego pomieszczenia, zamykanego z dwóch stron jak wiatrochron: najpierw wchodziło się do jednego, następnie zamykało się drzwi i dopiero otwierało drugie. Chodziło o to, aby zminimalizować poziom hałasu. Cichy szmer Moto-szybów dla Ko-Matoran brzmiał jak burza z wiatrem o sile 10 stopni w skali Beauforta.Pomieszczenie neutralizowało nawet dość głośne odgłosy wchodzenia po rampach.

Większość Wież zawaliła się w czasie ataku Makuty na miasto. Gdy Matoranie powrócili do miasta, zrozumieli, że Ko-Metru prawdopodobnie ostatnie podźwignie się z ruin. Co też się stało.

Gdy Zakon Mata Nui użył Włócznii Artakhi, Ko Metru zostało w pełni odbudowane.

MieszkańcyEdytuj

  • Nuju - nauczyciel, jasnowidz, Toa Metru i Turaga Lodu.
  • Ihu - mentor Nuju; nie żyje. Jego imieniem nazwano jedną z gór, gdzie leży Ko - Koro.
  • Jaa.
  • Ehrye - posłaniec znający położenie Wielkiego Dysku Lodu.
  • Kopeke - nowy kronikarz.
pde Miejsca w świecie LEGO Bionicle
Ciała niebieskie:
Aqua MagnaBara MagnaBota MagnaŚciana Gwiazd
Krainy, środowiska, zbiorniki wodne, góry itp.:
Miejscowości:
Ko-KoroKoloseumLe-MetruStalaktytowa wioska
Budowle, pomieszczenia i urządzenia:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki