FANDOM

Kai
Zawód/zajęcie: ochrona Krainy Ninjago przed złem
Seria: Ninjago
Postać wymyślona przez LEGO: Tak
Ma swoją (mini)figurkę: Tak

Kai - jeden z głównych bohaterów serii LEGO Ninjago, Ninja Ognia, brat Nyi. W formie minifigurki jest częścią wielu zestawów Ninjago.

PostaćEdytuj

CharakterystykaEdytuj

Kai jest bardzo niecierpliwy, najpierw działa później się zastanawia.

BiografiaEdytuj

Życie zanim został Ninja Edytuj

Zanim został Ninja Kai mieszkał wraz ze swoją młodszą siostrą, Nyą w maleńkiej wiosce Ignacja. Prowadzili tam kuźnię i sklepie Cztery Bronie, które należały wcześniej do ich ojca.

Dzień przybycia Senseia Wu Edytuj

Pewnego dnia do Kaia przybył Sensei Wu. Mistrz zdziwił się, że w sklepie nie ma sprzętu dla ninja, a jedynie jest dla samurajów. Po wytłumaczeniu, że w okolicy nie ma już żadnego Ninja, Wu zniknął niezauważenie. Wtedy nadciągnęły nad wioskę czarne chmury. Oto przybył Samukai z armią szkieletów. Wszyscy mieszkańcy zaczęli uciekać. Kai postanowił walczyć. Nie pozwolił jednak na to Nyi. Jednak siostra go nie posłuchała. Po walce z Czaszkowozu wyleciał hak - kości ręki - i schwytano Nyę. Wydarzenie to stało się głównym powodem zostania przez Kaia Ninja.

Trening Edytuj

Kai trenował jakiś czas w Klasztorze Spinjitzu. Z początku nie szło mu najlepiej. W końcu przyszedł czas na sprawdzian. Musiał stoczyć walkę z prawdziwym przeciwnikiem. Jak się później okazało byli to, Cole, Jay i Zane. Ninja walczyli, aż w końcu walkę przerwał Sensei Wu i powiedział, że muszą zdobyć Złote Bronie za nim zrobi to zły Lord Garmadon.

Wyprawa po Złote Bronie Edytuj

Ninja jako pierwszą Złotą Broń zdobyli Kosę Wstrząsów. Drugie były Szurikeny Lodu, a po nich Nunczako Błyskawic. Pozostawał do odnalezienia już tylko Miecz Ognia. Było to jednak najtrudniejsze zadanie. Kiedy zmęczeni Ninja zasnęli na obrzeżach Lasu Spokoju, Kaiowi przyśniła się Nya. Gdy chłopak się zbudził zobaczył swoją siostrę i ruszył za nią. Dogonił ją w Świątyni Ognia. Tam się jednak okazało, że był to podstęp - Lord Garmadon przybrał postać Nyi. Wu poszedł ratować Czerwonego Ninja, pozostawiając Cole'a, Jaya i Zane'a. Nie widząc innego na to sposobu, Sensei zabrał Miecz Ognia do Podziemi. W tym samym czasie do świątyni dotarli pozostali Ninja i razem z Kaiem postanowili ruszyć z pomocą swojemu Nauczycielowi. Gdy przybyli na miejsce, stworzyli potężne Tornado Kreacji. Następnie weszli do Mrocznej Fortecy Garmadona, gdzie ich Mistrz walczył z Samukaiem. Niestety Wu przegrał pojedynek. Wódz Skulkinów podniósł brakujący mu Miecz Ognia, a że nikt nie może utrzymać wszystkich Złotych Broni jednocześnie, Samukai wyparował i otworzył się portal, przez który Garmadon uciekł do mrocznego świata. Ninja odzyskali magiczne bronie. Kaiowi, zgodnie z jego żywiołem przypadł Miecz Ognia.

Przepowiednia o Zielonym Ninja Edytuj

Kai przypadkowo zabrał torbę Senseia Wu. Była w niej przepowiednia: Jeden z wojowników wzniesie się ponad wszystkich i zostanie Zielonym Ninja. To właśnie On pokona Czarnego Władcę. Ninja natychmiast zaczęli o to spór. Postanowili, że zorganizują turniej, który wyłoni spośród nich tego superninja. Kai wygrał swój pojedynek i w finałowej walce przyszło mu się zmierzyć z Colem. Nie wyłoniła ona jednak zwycięzcy, gdyż została przerwana przez pożar. Zapłoną Miecz Ognia. Szurikeny Lodu w rękach Senseia opanowały sytuację. Wyszła również na jaw sprawa o Zielonym Ninja.

Uwolnienie Wężonów Edytuj

Tymczasem Lloyd Garmadon, zły syn Lorda Garmadona, uwolnił Wężonów. Pierwsze były Hipnokobry, potem Wężowampiry, Pythor (jedyny Anakondowiec), a na samym końcu Dusiciele i Jadozęby. Przy walkach z nimi Kai osiągnął pełnię możliwości (uratowanie Lloyda). Po wielu trudach Wężonowie uwolnili Pożeracza Światów. Kai, wraz z innymi członkami drużyny, próbował go pokonać, jednak nie udało mu się tego dokonać (zrobił to Lord Garmadon).

Wielki Wyścig Wojowników Edytuj

Kai oraz reszta Ninja wzięli udział w Wielkim Wyścigu Wojowników. W krytycznym momencie Ninja Ognia nacisnął na dźwignię dodaną przez Nyę w Pojeździe Ultradźwiękowym. Dzięki niemu Ninja zwyciężyli i odzyskali Perłę Przeznaczenia.

MinifigurkaEdytuj

Kai
Kai mistrz airjitzu
Seria: Ninjago
Odmiany: 10
Akcesoria: Miecz Ognia, Ostrze Żywiołów, Technoostrze, Areoostrze, kaptur ninja

TreningEdytuj

W pierwszym sezonie strój Kaia jest cały czerwony. Przepasany jest pasem tego samego koloru. Na sercu znajdował się symbol jego żywiołu. Na głowie założoną miał czerwoną maskę Ninja.

DXEdytuj

W stroju typu DX nie zmienia się kolor stroju, maska Ninja. Zostaje jednak zmieniona jedna część - zamiast znaku żywiołu, pojawia się Smok Ognia, który jest przedstawiony w kolorze złotym.

KendoEdytuj

Ten strój powstaje wówczas, gdy Ninja na swój pierwszy strój nałoży szarą zbroję oraz kask tego samego koloru, z białą kratką z przodu. Dzięki niej Ninja ma większą widoczność otoczenia.

ZXEdytuj

Ten strój rozpoczyna zupełnie nową generację. Pas ma trochę inny odcień koloru czerwonego. Przy szyi pojawia się czerwona zbroja, z czterema paskami złota. Pojawia się również coś wcześniej niespotykanego - złote naramienniki. Na masce zaczyna widnieć pół-krzyż.

NRGEdytuj

Jest to forma, która pojawiła się tylko podczas osiągnięcia pełni możliwości. Na pół-krzyżu (na masce) pojawia się złoty płomień. Sam pół-krzyż jest czerwony. W górnej części stroju pojawia się złoty ogień.

KimonoEdytuj

Strój Kimono Ninja uzyskali w Świątyni Światła. Strój ten jest w większości czarny, z czerwono-złotymi końcówkami. Ma czerwony pas. Rękawy są koloru czerwonego. Maska się nie zmienia.

TechnoEdytuj

Ten rodzaj stroju Ninja uzyskali od Cyrusa Borga. System nie może wykryć Ninja w tych strojach. Kai ma założoną złotą koszulkę, na której zostaje nałożona czerwona szata. Pomiędzy sercem a prawym bokiem znajduje się złoty znak. Tym razem Ninja nie mają całych masek. Zastępują je chusty na usta. W tym stroju po raz pierwszy Kai występuje z włosami.

Opis z LEGO.comEdytuj

LEGO.com-icon-yellow To jest opis, który pochodzi z LEGO.com. Nie należy go modyfikować.

Kai to ninja ognia. Teraz jest bohaterem, ale zaczynał bardzo skromnie. Jego ojciec był zaufanym sprzymierzeńcem Senseia Wu — przez wiele lat wspólnie poszukiwali przygód. Wu ukrył później w kuźni przyjaciela mapę prowadzącą do czterech broni Spinjitzu. Kai to ostatni członek drużyny, którego zwerbował Sensei Wu. Jako ostatni osiągnął też swój pełny potencjał (gdy ratował Lloyda z czeluści aktywnego wulkanu). Bywa niecierpliwy i impulsywny, ale stara się nad tym panować.

• Przez pierwsze dwa miesiące jego życia rodzice nazywali go „Ash”.

• Kiedyś przypadkiem wykuł broń o nazwie „Swingana”… pół yo-yo, pół miecz. Nie był to wielki sukces.

• Pojazd, w którym Kai korzysta ze swoich mocy żywiołów, znacznie przyspiesza i staje w płomieniach… więc używanie lotni to nie najlepszy pomysł.

• Raz Kai przypalił sobie brwi ognistym mieczem. Nikt tego nie zauważył, ponieważ namalował sobie nowe czarnym flamastrem.

• Gdy jego siostra Nya była malutka, zabawiał ją, żonglując młotami. Najbardziej się śmiała, gdy młot spadł mu na nogę.

Filmy, w których się pojawiaEdytuj

Książki, w których się pojawiaEdytuj

Zestawy, w których się pojawiaEdytuj

Ilustracja Zestaw Wersja
2111 Kai Trening
2254 Górska Świątynia Trening
2258 2258 Ninja w Zasadzce Trening
2254 Górska Świątynia DX
2505 2505 Mroczna Forteca Garmadona Trening
2507 Świątynia Ognia DX
2508 Kuźnia Trening
2518 2518 Quad Nuckala DX
3856 Ninjago Trening
9441 Mieczocykl Kaia ZX
9443 Chrzęstokopter ZX
9449 Pojazd ultradźwiękowy ZX
9558 Zestaw szkoleniowy Kendo
9561 Kai ZX ZX
70500 Ognisty robot Kaja Kimono
70721 Pojazd bojowy Kaia Techno

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki