Fandom

KLOCKI LEGO Wiki

Ice Planet 2002

3178stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ice Planet 2002
Logo Ice Planet 2002.jpg
Dostępna w latach: 1993-1995
Główna seria: Kosmos
Liczba zestwów: 7

Ice Planet 2002 - podseria klocków LEGO Kosmos dostępna w latach 1993-1995.

Opis Edytuj

Fabuła Edytuj

Bohaterami podserii byli wysoko zaawansowani technologicznie mieszkańcy lodowej planety, znajdującej się na prawo od centrum wszechświata[1]. Dzięki najnowocześniejszym rakietom i satelitom sprawowali kontrolę nad całą galaktyką[1]. Zaawansowana technologia pomagała im również przeżyć w niegościnnym klimacie[1]. Nieprzyjazne warunki nie odstraszały jednak złodzieji z Blacktronu[1] i Spyriusza[2]. W udaremnianiu kradzieży próbowali pomagać mieszkańcom Lodowej Planety kosmiczni policjanci[1][2], jednak ich sprzęt nie był odpowiednio dostosowany i sami potrzebowali pomocy[2].

Zestawy Edytuj

Ice Planet 2002 alternatywne logo.png

Logo występujące na modelach.

Prawie wszystkie zestawy zostały zrealizowane w 1993 r. Można z nich było składać zarówno pojazdy lądowe jak i latające, a także bazę. Duże zestawy zawierały rakiety z satelitami. Zarówno one, jak i ramiona pojazdów do ich transportu i wystrzeliwania, wyposażone były w magnesy. Statek kosmiczny z zestawu 6973 Krążownik posiadał budowę modułową, dzięki czemu łatwo i szybko można go było przerobić na dwie mniejsze jednostki lub na statek i dwa pojazdy lądowe. Większość modeli pojazdów wyposażona była w płozy, a nieliczne w duże, szerokie koła. Dominującymi kolorami elementów były czerń, błękit i biel dla części nieprzejźroczystych i pomarańczowy dla transparentnych.

W takiej samej kolorystyce utrzymane były minifigurki. Ich najczęstszymi akcesoriami były narty, piły łańcuchowe do rozcinania brył lodu, butle z tlenem i hełmy. Jeden z ludzików przedstawiał kobietę, co zdarzyło się po raz pierwszy w historii klocków LEGO Kosmos.

Lista zestawów Edytuj

Ilustracja Numer i nazwa Dostępny w Polsce Dodatkowe informacje
1731 Kontrolny statek kosmiczny Tak
3014 Space Diver Nie Dostępny tylko w USA w 1996 r.
6705 Załoga kosmicznych patroli Tak Zestaw dodatkowych ludzików z minifigurką Ice Planet
6814 Pojazd desantowy z łamaczem lodu Tak
6834 Szybowiec z płozami Tak
6879 Satelitarna stacja teletransmisyjna Tak
6898 Ruchoma wyrzutnia rakiet Tak
6973 Krążownik Tak
6983 Centrum Dowodzenia Lodowej Planety Tak

Ciekawostki Edytuj

  • Zestaw 1731 Kontrolny statek kosmiczny w formie promocyjnej został zrealizowany dwukrotnie po zakończeniu podserii - w USA w 1996 r. i Japonii w 1999.
  • W polskich katalogach doszło zapewne do przypadkowej zamiany nazw niektórych zestawów.
  • W krótkiej animacji związanej z serią Space Police z 2009 r., ulokowane zostało logo Ice Planet 2002.
  • W grze LEGO Racers są różne odwołania do tej podserii, np. w elementach do budowy postaci czy logo na pojazdach.

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Katalog LEGO na rok 1993, s. 36
  2. 2,0 2,1 2,2 Katalog LEGO na rok 1994, s. 44

Więcej z Fandomu

Losowa wiki