Fandom

KLOCKI LEGO Wiki

Gollum

3175stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Gollum
Gollum LOTR.png
Seria: LEGO The Lord of the Rings, LEGO The Hobbit
Odmiany: 2
Akcesoria: ryba, pierścień

Gollum - minifigurka pochodząca z serii klocków LEGO The Lord of the Rings i LEGO The Hobbit. Pojawiła się w 2012 r. Stanowi część dwóch zestawów. W formie animowanego ludzika jest też jedną z postaci pojawiających w grach LEGO.

Minifigurka Edytuj

Opis Edytuj

Minifigurka składa się z trzech części: korpusu z nogami i głową oraz dwóch rąk. Tułów ma zgarbiony kształt, a na jego szczycie znajduje się kołeczek. Nogi są przykurczone, z czego prawa jest wysunięta do przodu. W okolicy bioder nadrukowana jest brązowa przepaska. Nogami nie można poruszać. Ręce są dość długie, są lekko zgięte w łokciach i posiadają nieruchome dłonie z palcami po bokach. Tak jak w minifigurkach Droidów Bojowych przyczepia się je do wystających z barków grubych kołeczków. Głowa ma nieco kanciasty kształt. Z jej boków wystają uszy. Nadruki przedstawiają wielkie oczy z jasnoniebieskimi tęczówkami i czarnymi źrenicami; czarne kreseczki dziórek nosa; jasnobrązowe linie zmarszczek; dziewięć szarych linii wyobrażających włosy na głowie oraz duże, czarne usta z siedmioma białymi zębami. W wersji z serii The Lord of the Rings są one szeroko otwarte, a w odmianie z The Hobbit są mniej.

Galeria wariantów Edytuj

Zestawy, w których występuje Edytuj

9470 Atak Szeloby 2012 r. Tak Wersja pierwsza 1
79000 Zagadki pierścienia 2013 r. Tak Wersja druga 1

Postać Edytuj

Gollum/Sméagol
Gollum Dimensions.jpg
Seria: LEGO The Lord of the Rings, The Hobbit, LEGO Dimensions
Postać wymyślona przez LEGO: Nie
Ma swoją (mini)figurkę: Tak

Gry, w których występuje Edytuj

Postać Golluma występuje w trzech grach LEGO: LEGO Władca Pierścieni: Gra Wideo , LEGO The Hobbit i LEGO Dimensions. Dodatkowo w pierwszej z nich, po ściągnięciu dodatku, posiada on wygląd Sméagola.

LEGO Władca Pierścieni Gra Wideo Edytuj

Jego wygląd nie wiele odbiega od fizycznej minifigurki. Różnica polega na kolorze oczu - są pistacjowe, nie jasnoniebieskie - i wnętrzu ust - są brązowe. W trybie fabularnym występuje na czterech poziomach, z czego na dwóch jest bossem. Po odblokowaniu można nim przechodzić przez małe otwory, wspinać się po określonych ścianach, łowić ryby i strzelać marchewkami z mithrilowego łuku. Ponadto w cutscenkach posługuje się pierścieniem i rybą.

W dodatku do gry Gollum ma postać Smeagola. Wygląda wtedy jak minifigurka hobbita - ma cieliste stopy, dłonie i głowę, szare, krótkie nogi i brązowy korpus z ramionami z obraziem ubrania. Jest on uzbrojony w krótki miecz i potrafi przechodzić przez małe przejścia.

LEGO The Hobbit Edytuj

W grze LEGO The Hobbit za jego pomocą gracz może wspinać się po określnych rodzajach ścian i łowić ryby. Tak samo jak w LEGO Władca Pierścieni Gra Wideo w cutscenkach ma pierścień.

LEGO Dimensions Edytuj

Animowana mifigurka Golluma pojawia się również w LEGO Dimensions. Jest uzbrojony w rybę i może pływać pod wodą, robić akrobacje, ma dostęp do małych miejsc i może rzuć rybą jak bumerangiem. Ponadto może korzystać z Szeloby.

= Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W filmie Gollum nigdy nie widział płynącego łodzią Froda i Sama, a w grze LEGO Władca Pierścieni Gra Wideo tak.
  • W filmie Władca Pierścieni Powrót Króla Frodo sam wszedł do gniazda Szeloby, w grze LEGO Władca Pierścieni Gra Wideo toważyszy mu Gollum.
  • W LEGO Władca Pierścieni Gra Wideo nie odgryza Frodowi palca z pierścieniem tylko wyciąga mu dłoń.
  • W grze LEGO The Hobbit Bilbo Baggins widzi jak Gollumowi wypada pierścień, kiedy w filmie tak nie było.

Szablon:The Hobbit Minifigurki Nav

Więcej z Fandomu

Losowa wiki