FANDOM

Gandalf Szary/Gandalf Biały
Gandalf Szary.png
Seria: LEGO The Lord of the Rings, The Hobbit
Odmiany: 2
Akcesoria: peleryna, kapelusz czarodzieja, miecz, kij, mapa

Gandalf Szary, Gandalf Biały - minifigurka pochodząca z serii klocków LEGO The Lord of the Rings i The Hobbit. Przedstawia czarodzieja-opiekuna (Maiar) mieszkańców Śródziemia przed siłami zła. Po raz pierwszy pojawiła się w pierwszej połowie 2012 r. jako część jednego zestawu. Jest to też mikrofigurka z serii LEGO Games. W formie wirtualnego ludzika wystąpił w grach LEGO powstałych na podstawie filmów o Śródziemiu, w filmie LEGO Przygoda oraz w grze LEGO Dimensions.

Minifigurka Edytuj

Gandalf Szary Edytuj

Minifigurka ma szare nogi, korpus i ramiona oraz cielistą głowę i dłonie. Nadruki na tułowiu znajdują się zarówno z przodu jak i z tyłu. Przedstawiają one czarne linie zmarszczek szaty, brązowy pas (z przodu jest srebrna sprzczączka) i szary pasek biegnący od lewego ramienia do prawego boku. Na twarz maga składają się szare brwi, czarne oczy z białą kropką błysku każde, rzęsy, lekko uśmiechnięte usta i linie zmarszczek. Dopełnienie wyglądu ludzika stanowi szara broda, o wyglądzie zaprojektowanym specjalnie dla niego i szary spiczasty kapelusz. W zestawie 79005 Pojedynek czarodziejów zamiast czapki i brody ma szarą brodę połączoną z długimi włosami.

Gandalf Biały Edytuj

W tej wersji minifigurka ma białe nogi, korpus i ramiona oraz cieliste dłonie i głowę. Obrazki na tułowiu znajdują się zarówno z przodu jak i z tyłu. Przedstawiają one detale szaty i pas (z przodu jest srebrna klamra). Głowa ma dwie twarze. Pierwsza z nich jest taka jak u Gandalfa Szarego, druga ma troszkę inne zmarszczki, gniewnie zmarszczone brwi i otwarte usta z widocznymi zębami. Na głowę założoną ma białą brodę z bardzo długimi włosami.

Galeria wariantów Edytuj

Zestawy, w których występuje Edytuj

The Lord of the Rings Edytuj

9469 Przybycie Gandalfa 2012 r. Tak Gandalf Szary z kapeluszem 1
10237 Wieża Orków 2012 r. Tak Gandalf Szary z włosami 1
79005.JPG 79005 Pojedynek czarodziejów 2013 r. Tak Gandalf Szary z włosami 1
79007 Bitwa u Czarnych Wrót 2013 r. Tak Gandalf Biały 1
850515 Gandalf Tak ? 1

The Hobbit Edytuj

79003 Nieoczekiwane zebranie 2012 r. Tak Gandalf Szary z kapeluszem 1
79010 Bitwa z królem goblinów 2012 r. Tak Gandalf Szary z kapeluszem 1
79014 Bitwa w Dol Guldur 2014 r. Tak Gandalf Szary z włosami 1

Ciekawostki Edytuj

  • Włosy z brodą minifigurki Gandalfa Szarego została pierwotnie zaprojektowana dla ludzika Profesora Dumbledore'a z serii LEGO Harry Potter.
  • Włosy z brodą Gandalfa Białego zostały użyte poraz pierwszy w konstrukcji figurki Sarumana. Jedyna różnica polega na tym, że Gandalf nie ma szarych nadruków.

Mikrofigurka Edytuj

Gandalf
Gandalf Mikrofigurka.png
Seria: LEGO LEGO Games
Odmiany: 1

Opis Edytuj

Mikrofigurka Gandalfa składa się z trzech elementów. Główną część stanowi sama mikrofigurka. Jest ona koloru szarego z nadrukowaną cielistą twarzą, czarnymi brwiami, czarnymi oczami z białymi kropeczkami błysku, białą brodą i brązowym pasem ze srebrną klamerką. Na głowie ma szary kapelusz złożony z dwóch kloców.

Zestawy, w których występuje Edytuj

3920 The Hobbit: An Unexpected Journey 2012 r. Tak 1

Postać Edytuj

Gandalf
Gandalf Szary LWPGW.jpg
Zawód/zajęcie: czarodziej
Seria: LEGO LEGO The Lord of the Rings, The Hobbit, LEGO Przygoda, LEGO Dimensions
Postać wymyślona przez LEGO: Nie
Ma swoją (mini)figurkę: Tak

Gry, w których występuje Edytuj

LEGO Władca Pierścienie: Gra Wideo Edytuj

Jest jedną z grywalnych postaci w LEGO Władca Pierścieni: Gra Wideo. Ma dwie formy odwzorowujące prawdziwe minifigurki - Gandalfa Szarego i Gandalfa Białego. Pierwsza z nich występuje w czterech poziomach podstawowego trybu gry, druga w dwóch. Obie są wyposażone w kij (Szary z bezbarwnym klejnotem na szczycie) i miecz Glamdring (w cutscenkach Biały ma jeszcze Palantir). Mogą one unosić LEGO przedmioty, oświetlać ciemne miejsca, wystrzeliwać pociski energetyczne, walczyć mieczem i wytwarzać magiczną tarczę. Ponadto w specjalnym dodatku do gry można pobrać dla czarodzieja hełm z drogimi kamieniami.

LEGO The Hobbit Edytuj

W LEGO The Hobbit występuje w sześciu poziomach. Jest uzbrojony w miecz (który w odróżnieniu od poprzedniej gry ma niestandardowy kształt) i swój kij. Glamdringiem może atakować i parować ciosy, a także wykrywać Orki w pobliżu (wtedy się jarzy). Kijem może rozjaśniać ciemności i rozbijać obiekty zbudowane z niebieskich klocków LEGO. Poza tym w cutscenkach posiada miecz mogący rozbijać LEGO obiekty w Morgulu.

LEGO Przygoda: Gra Wideo Edytuj

Postać Gandalfa w LEGO Przygoda: Gra Wideo przedstawia go jako minifigurkę w wersji Gandalfa Szarego. Posiada swój kij, którym może rzucać. Ma też umiejętności Mistrza Budowania.

LEGO Dimensions Edytuj

Jako Gandalf Szary jest jednym z głównych bohaterów gry LEGO Dimensions. Razem z Żyletą i Batmanem wyrusza do różnych światów LEGO, aby powstrzymać złego Lorda Vortecha i jego popleczników przed zdobyciem władzy nad całym wszechświatem LEGO. Jego postać jest dostępna w każdym pakiecie startowym gry. Jest uzbrojony w swój kij i potrafi: unosić przedmioty bez dotykania, używać magii, rozjaśniać ciemności i roztaczać magiczną tarczę.

Filmy, w których występuje Edytuj

LEGO Przygoda Edytuj

W filmie LEGO Przygoda jest jednym z Architektów. Ma postać minifigurki Gandalfa Szarego w kapeluszu. Brał udział w tajnej naradzie w Chmurokukułkowie. Razem z wieloma innymi Mistrzami Konstrukcji został schwytany przez Tajną Policję Lorda Biznesa i osadzony w Zbiorniku Myśli. Po uwolnieniu go przez Emmeta, czarodziej dalej wspierał swoich przyjaciół w walce ze złym prezesem, a po jego pokonaniu świętował razem z nimi.

W wersji oryginalnej filmu swego głosu użyczył mu Todd Hansen, a w polskiej Paweł Szczesny.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki