FANDOM

Góry Czarnych Kolców/Czarne Szczyty
Góry Czarnych Kolców
Universum: LEGO Bionicle
Klasa: Góry

Góry Czarnych Kolców lub Czarne Szczyty - góry położone na północy Bara Magna. Znajdowała się tam Góra Czaszki oraz Mroczny Wodospad.

Opis Edytuj

Góry Czarnych Kolców Krajobraz Czarne Szczyty stanowiły część większego łańcucha górskiego na Bara Magna. Ze wzgledu na swoją dzikość były słabo zbadane. Wiadomo jednak, że znajdowały się tam liczne wulkany, a góry poprzecinane były sekretnymi tunelami, z których korzystały kiedyś Wielkie Istoty.

Historia Edytuj

Wczesna historia Edytuj

Władca Żywiołu Skały rządził kiedyś tym terenem. W trakcie Wojny o Rdzeń nie rozegrała się tutaj żadna bitwa ze względu na zdradziecki teren.

Po Rozdarciu Edytuj

Forteca Skrallów

Forteca Skrallów.

Po Rozdarciu w pobliżu gór osiedliły się Skralle. Mieszkali tam przez tysiąclecia do momentu, aż nie najechały ich Baterra. Po upadku swojej najważniejszej fortecy, Skrallowie przenieśli się do Roxtus po drugiej stronie gór.

Wyprawa po Exsidian Edytuj

Jakiś czas później, aby uniknąć spotkania z Łowcami Kości, transportujący Exsidian Strakk, Gresh i Kirbold podróżowali podnóżem Czarnych Szczytów. Kiedy zatrzymała ich grupa Skralli i chciała im odebrać cenny metal, wędrowcy skłamali, że wiozą go dla Tumy. Uwierzywszy w to Skralle zaczęły ich eskortować. Aby pozbyć się niechcianych nowych towarzyszy, Gresh uderzył Strakka sztabą Exsidianu by przyciągnąć uwagę Skralli. Kiedy to się udało, niepostrzeżenie zabrał jednemu z nich Miotacz Thornax i strzelił. W wyniku tego zdarzenia spadła lawina, która gdyby nie wlot do tunelu zabiłaby Agori i Glatorian. Strakk, Gresh i Kirbold ruszyli w głąb tunelu szukając innego wyjścia. Znaleźli je w pobliżu Mrocznego Wodospadu. Tam dopadł ich Malum i jego Vortox. Cenny metal został wrzucony do Wodospadu. Na miejscu pojawili się jednak Kiina i Ackar, którzy zostali wysłani na poszukiwnia transportu i pomogli Glatorianom i Agori.

Podróż Mata Nuiego Edytuj

Innym razem przez Góry Czarnych Kolców wędrowali Mata Nui, Kiina, Ackar i Berix do Doliny Labiryntu. Po drodze zostali zaatakowani przez grupkę Skralli. Udało im się ich pokonać, ale Berix został ranny. Z tego powodu Mata Nui postanowił podróżować dalej sam.

Teridax Edytuj

Podczas konfrontacji Mata Nuiego z Teridaxem, jeden ze strzałów trafił w jeden ze szczytów i stopił go. Później Robot Wielkiego Ducha spadł w to miejsce i zgniótł część gór.

Odrodzenie Spherus Magna Edytuj

Po odtworzeniu się Spherus Magna, Góry Czarnych Kolców stały się napowrót częścią tej planety.

Historie w internecie, w których występuje Edytuj

Komisky, w ktorych występują Edytuj

Książki, w których występują Edytuj

pde Miejsca w świecie LEGO Bionicle
Ciała niebieskie:
Aqua MagnaBara MagnaBota MagnaŚciana Gwiazd
Krainy, środowiska, zbiorniki wodne, góry itp.:
Miejscowości:
Ko-KoroKoloseumLe-MetruStalaktytowa wioska
Budowle, pomieszczenia i urządzenia: