FANDOM

Forteca Toa
Universum: LEGO Bionicle
Klasa: Budowla

Forteca Toa - twierdza broniona przez oddział Toa, który strzegł bardzo pożądanego Kamienia Makoki.

Historia Edytuj

Fortecę zbudowano na jałowej ziemi, otoczonej górami lodowymi Frostelus. Drużyna Toa stacjonowała tam i została przydzielona do pilnowania Kamienia Makoki. Około 7000 lat temu została najechana przez złodziejskich Skakdi, Hakanna i Vezoka. Udało im się ukraść Kamień Makoki, zabijając kilku strażników, którzy zauważyli ich obecność.

Wkrótce po napadzie, Frostelusy zaczęły atakować twierdzę, zabijając Toa, którzy tam stacjonowali. Lider drużyny rozkazała nowicjuszowi Toa, Lhikanowi, by uciekał z kamieniem. Lhikan chciał wykonać rozkaz, ale nie mogąc znaleźć kamienia uciekł bez niego. Twierdza ostatecznie została zniszczona.

Wizja Lesovikka Edytuj

Kiedy Lesovikk i jego dwaj przyjaciele Matoranie, Sarda i Idris, przygotowali pułapkę na Karzahniego, szalony tyran uwięził Toa w wizji, w której jego drużyna nigdy nie umarła. W tej wizji, Lesovikk i jego drużyna ostatecznie interweniowali i ocalili Fortecę Toa i strzegącą ją drużynę przed atakiem Frostelusów.

Historie w internecie, w których występuje Edytuj

Książki, w których występuje Edytuj

pde Miejsca w świecie LEGO Bionicle
Ciała niebieskie:
Aqua MagnaBara MagnaBota MagnaŚciana Gwiazd
Krainy, środowiska, zbiorniki wodne, góry itp.:
Miejscowości:
Ko-KoroKoloseumLe-MetruStalaktytowa wioska
Budowle, pomieszczenia i urządzenia: