FANDOM

Forteca na Destralu
Universum: LEGO Bionicle
Klasa: Budowla

Forteca na Destralu - wielka forteca, która obejmowała większość wyspy Destral, była bazą Bractwa Makuta.

OpisEdytuj

Twierdza została zbudowana z kamienia i metalu. Pierwsza i największa z fortec, zawierała warsztat, laboratoria z wielkimi ilościami Energetycznego Protodermis, zbrojownie, cele więzienne, izby przesłuchań, bibliotekę wypełnioną zakazaną wiedzą i inne miejsca. Ponieważ w niej było tak wiele przedmiotów wartościowych, zawsze była silnie strzeżona przez ukryte bronie, pułapki, Visoraki, Rahkshi, Exo-Toa i Fohroki.

Znaczące LokalizacjeEdytuj

Sala TronowaEdytuj

Komnata zawierająca tron lidera Bractwa Makuta. Jej ściany przyozdobione były maskami i broniami Toa, głowami Rahi i innymi trofeami pochodzącymi z wygranych Bractwa. Tron był koloru głębokiej czerni. Poniżej, co najmniej w jednym z paneli podłogowych, było źródełko Energetycznego Protodermis.

Sala Tronowa pierwotnie była zajmowana przez Miserixa, a później, przez Teridaxa. Jednakże, ze względu na przedłużającą się nieobecność Teridaxa na Destralu, Icarax przejął tron, symbolizując jego chęć prowadzenia Bractwa.

Komnata KonwokacjiEdytuj

Komnata Konwokacji była miejscem zebrań wszystkich Makuta gdy zażądano Konwokacji. Zazwyczaj, to lider Bractwa Makuta wzywał Makuta na wyspę.

Po buncie Teridax rozkazał upolować Makuta, którzy stanęli po stronie Miserixa a ich Kanohi umieszczono w Komnacie Konwokacji jako ostrzeżenie dla tych, którzy chcieliby się sprzeciwić jego planowi.

HistoriaEdytuj

Budowę fortecy zakończono wkrótce po powstaniu Bractwa.

Około 1,300 lat przed czasem Toa Nuva, sześciu Toa Hagah napadło Fortecę Destralu, kradnąc Kanohi Avohkii i Kamień Makoki. Awaria Mrocznego Łowcy stacjonującego w Fortecy aby zatrzymać Toa była pierwszym znakiem napięcia między Bractwem Makuta, a Mrocznymi Łowcami. Tymczasem, sługa Bractwa który został wyznaczony do strzeżenia Avohkii został wyrzucony z Bractwa za swoje niepowodzenie. Póżniej został zrekrutowany do Mrocznych Łowców i nadano mu kryptonim "Seeker".

Podczas Wielkiego Kataklizmu, Forteca Destral została zburzona przez trzęsienie ziemi. Podczas upadku, gruz zniszczył zbroję Makuta. Forteca została później odbudowana, ale została zniszczona wieki później razem z resztą Destralu w wyniku ataku Zakonu Mata Nui. Pohatu i Takanuva później przybyli tu w poszukiwaniu broni.

pde Miejsca w świecie LEGO Bionicle
Ciała niebieskie:
Aqua MagnaBara MagnaBota MagnaŚciana Gwiazd
Krainy, środowiska, zbiorniki wodne, góry itp.:
Miejscowości:
Ko-KoroKoloseumLe-MetruStalaktytowa wioska
Budowle, pomieszczenia i urządzenia:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki