FANDOM

Uzupełnić

Exo-Force
Logo Exo-Force
Dostępna w latach: 2006-2009

Exo-Force – inspirowana japońską mangą i anime seria klocków LEGO System opowiadająca o walce ludzi w ich gigantycznych mechach bojowych ze zbuntowanymi robotami. Istniała w latach 2006-2009.

Opis Edytuj

7701 mech

Typowy model serii.

Większość zestawów służyła do złożenia dużego modelu mecha bojowego - silnie opancerzonego i uzbrojonego egzo-szkieletu pilotowanego przez jedną minifigurkę. W ich konstrukcji użyte zostały zarówno elementy typu System, jak i Technic, dzięki czemu modele posiadały dość dużą ruchomość i stabilność. W modelach z 2006 r. okazjonalnie występowały stawy oparte na połączeniu kulkowym, w 2007 r. stały się one powszechne. Jako broń figurki mechów miały w jednej ręce miecz lub tarczę, w drugiej miotacz.

Minifigurki przedstawiające ludzi nawiązywały swoim wyglądem do postaci z anime/mangi. W miejsce standardowych oczu (czarne kropki) posiadały duże białe oczy z kolorowymi tęczówkami i czarnymi źrenicami. Ich włosy zrobione były z gumy, miały fantazyjny kształt i w większości były w niecodziennych kolorach: jasnoniebieskim, fioletowym, zielonym i czerwonym. Każdy taki ludzik posiadał dwie twarze, wyrażające różne stany emocjonalne.

Minifigurki robotów składały się z ośmiu specjalnych elementów. Istniały różne ich warianty kolorystyczne: miedziany, złoty, szary, niektóre z nich posiadały jeszcze dodatkowy kolor, np. jasnozielony, czerwony czy czarny, w kołeczkach do ktorych przypinało się ręce i nogi.

Fabuła Edytuj

2006 r. Edytuj

Exo-Force komiks

Do instrukcji były dołączone komiksy z historią Exo-Force.

W fortecy na górze Sentai mieszkali obok siebie ludzie i roboty górnicze, zwane Devastatorami. Pewnego dnia roboty zbuntowały się przeciwko swoim twórcom i rozpoczęły z nimi wojnę. Na czele buntowników stanął robot zwany Meca One. Ludzie, aby się bronić zbudowali wielkie mechy bojowe i utworzyli z niej drużynę Exo-Force.

2007 r. Edytuj

Jakiś czas później trzem członkom drużyny - Takeshiemu, Hikaru i Ryo - została powierzona misja odnalezienia legendarnego Złotego Miasta. Po wykonaniu tej misji, lider Exo-Force, Sensei Keiken, czwarty członek drużyny, Ha-Ya-To wraz z innymi mieszkańcami Sentai przenieśli się do Złotego Miasta.

2008 r. Edytuj

Zbuntowane roboty również dotarły do Złotego MIasta i porwały Senseia Keikena. Drużyna Takeshiego wyruszyła do znajdującej sie u podnóża góry dżungli na poszukiwania mistrza, zostawiając dowodzenie Złotym Miastem Hitomi. W końcu udało im się uratować Keikena, a miasto zostało ocalone.

Lista zestawów Edytuj

Lista niepełna!

Ilustracja Numer i nazwa Wprowadzony do sprzedaży w Dostępny w Polsce
7709 Forteca Sentai 2006 r. Tak
8102 Ostry Tytan 2007 r. Tak
8103 Strażnik przestworzy 2007 r. Tak
8105 Żelazny Kondor 2007 r. Tak
8111 Wodny Smok 2008 r. Tak
8112 Jadowity Pająk 2008 r. Tak
8113 Ognisty Tygrys 2008 r. Tak
8114 Kameleon Łowca 2008 r. Tak
8115 Polujący Pazur 2008 r. Tak

Minifigurki Edytuj