FANDOM

Dino
Dino logo
Dostępna w latach: 2012-2013
Liczba zestwów: 7

Dino - seria klocków LEGO System, której tematem były bezkrwawe łowy na dinozaury. Pojawiła się w 2012 r. i składała się z siedmiu zestawów. Wszystkie zostały zrealizowane w 2012 r., ale w oficjalnej ofercie znajdowały się jeszcze w 2013. Na stronie LEGO poświęconej tej serii udostępnione były również dwie gry online.

Tło fabularne Edytuj

We współczesnym świecie pojawiły się dinozaury. Do naszych czasów dostały się za pomocą portalu znajdującego się w starożytnym monumencie. Grupa śmiałków, pod przewodnictwem, Josha Thundera (potomka Johnny'ego Thundera), wyruszyła aby wszystkie je wyłapać.

Opis Edytuj

Tematem każdego zestawu było schwytanie jakiegoś dinozaura (lub pterozaura). Z klocków składało się przeważnie jeden lub więcej pojazdów łowców, rzadziej jakąś budowlę. Figurki gadów były bardziej realistyczne niż w poprzednich tego typu seriach - Adventurers i Dino 2010. Nowym elementem były także karabiny i uchwytem na górze służącym do wpięcia strzykawki.

Lista zestawów Edytuj

Ilustracja Numer i nazwa Wprowadzony do sprzedaży w Dostępny w Polsce
5882 5882 Zasadzka celofyza 2012 r. Tak
5883 5883 Wieża pterodona 2012 r. Tak
5884 Pościg raptora 2012 r. Tak
5885 Pułapka na triceratopsa 2012 r. Tak
5886 Tyranozaur – łowca 2012 r. Tak
5887 Główna kwatera obrony przed dinozaurami 2012 r. Tak
5888 Hydroplan łowców 2012 r. Tak

Minifigurki Edytuj

Lista niepełna!

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Chociaż oficjalna premiera serii miała miejsce w 2012 r. to, zestawy można było kupić w USA już w listopadzie 2011 r.
  • W listopadowo-grudniowym numerze magazynu Klubu LEGO z 2011 r. znajdowało się alternatywne wytłumaczenie o tym jak dinozoaury dostały się do naszych czasów: kiedy plany podboju Ziemi przez kosmitów z serii Alien Conquest się nie powiodły, ich dowódca sprowadził prehistoryczne gady, aby zemścić sie na ludziach.

Zobacz też Edytuj