FANDOM

W tym artykule znajdują się linki do nieistniejących jeszcze haseł. Jeśli możesz, zmień je w nowe artykuły.
Belville
Logo Belville.jpg
Dostępna w latach: 1994-2011
Główna seria: LEGO System

Belville - seria klocków LEGO System, której grupą docelową były dziewczynki. Została zapoczątkowana w 1994 r. i zakończona w 2010 r.

Opis Edytuj

Zestawy LEGO Belville składały się ze zwykłych klocków typu LEGO System z tą różnicą, że zamiast minifigurek - jak miało to miejsce w serii Paradisa - posiadały znacznie większe i bardziej realistyczne figurki. Niektóre elementy, wprowadzone razem z tą serią trafiły później do innych, a pewne pozostały wyjątkowe dla Belville. Dominującymi kolorami części był różowy i fioletowy, często spotykany był też pistacjowy. W odróżnieniu od serii Friends modele w swej konstrukcji były znacznie bardziej uproszczone i składały się ze znacznie większych elementów.

Tematyka zestawów Edytuj

Tematyka zestawów zmieniała się na przestrzeni lat. Początkowo, podobnie jak w późniejszych klockach LEGO Scala, było to życie rodzinne. Główną bohaterką była Pamela pochodząca z tytułowego miasteczka Belville i jej najbliżsi. Z zestawów można było budować domki, szpital, szkołę nauki jazdy konnej, szkołę tańca, biwak czy jacht itp.

Od 1999 r. seria zmieniła charakter na baśniowy. Pojawiły się księżniczki, królewicze, wróżki i zamki.

Lista zestawówEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki