FANDOM

Bionicle: Maska Światła to pierwszy z czterech pełnometrażowych filmów opartych na serii Bionicle, stworzony przez studio Miramax.

Opis Edytuj

Film został wydany w 2003 i jako produkcja direct-to-video, nie miał swojej premiery w kinie. Został wyreżyserowany przez David Molina oraz Terry Shakespeare (który był również współautorem scenariusza), a muzykę skomponował Nathan Furst. Film zdobył wiele nagród, m. in. "Złotą Szpulę" (rok 2004), w kategorii "Najlepszy montaż dźwięku w filmie wideo"

Fabuła Edytuj

Dwóch Matoran, Jaller oraz Takua odnajdują w wulkanie legendarną Maskę Światła. Okazuje się, że przeznaczeniem jednego z nich jest dostarczenie tego potężnego artefaktu do mitycznego Siódmego Toa. Wybór pada na Jallera, choć obaj bohaterowie wiedzą, że to właśnie Takua powinien być heroldem Maski. W końcu, zarówno Kapitan Gwardii i Kronikarz wyruszają na wyprawę mającą odmienić los wyspy. Nasi bohaterowie nie wiedzą jednak, że złowrogi Makuta kryjący się w podziemiach wie o wszystkim, co dzieje się na powierzchni i wysyła sześć groźnych bestii - Rahkshi, które mają za zadanie przeszkodzić dwóm Matoranom. Wtedy też, sześciu dzielnych wojowników Toa jednoczy się, aby razem zapobiec klęsce. Lecz, czy przybędą na czas...?

Opis Filmweb.pl Edytuj

Pełnometrażowa animacja, z bohaterami dotąd znanymi z klocków Lego, serii Bionicle. Sześciu śmiałków, wojowników Toa, walczy przeciwko siłom zła Makuty. Chronią oni wyspę Mata Nui przed kolejnymi zagrożeniami. Kto tym razem spróbuje ich zaatakować...

Obsada Edytuj

Wersja polska Edytuj

  • Tomasz Bednarek – Takua/Takanuva
  • Krzysztof Szczerbiński – Jaller
  • Jacek Rozenek – Toa Tahu
  • Elżbieta Kijowska –
    • Toa Gali
    • Turaga Nokama
  • Piotr Zelt – Toa Pohatu
  • Janusz Wituch – Toa Lewa
  • Dariusz Odija – Toa Kopaka
  • Jan Kulczycki – Toa Onua
  • Paweł Szczesny – Makuta
  • Brygida Turowska – Hahli
  • Henryk Talar – Turaga Vakama
  • Włodzimierz Press – Turaga Onewa

oraz

  • Robert Czebotar
  • Józef Mika
  • Wojciech Machnicki

Wersja oryginalna Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W napisach końcowych pojawia się żartobliwa wiadomość zapisana przy pomocy matorańskich symboli: "żaden Rahi nie ucierpiał przy produkcji tego filmu" ("No Rahi were harmed in the making of this film").
  • W jednej ze scen, maska Tahu Nuva, Kanohi Hau Nuva, zostaje zatruta przez zielonego Rahkshi (8589 Lerahk). Istnieje ona jako rzeczywisty element; ma kolor czerwony z zielonymi plamami i w środowisku fanów uznawana jest za jedną z najrzadszych masek w serii.