FANDOM

Stub
Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
Atlantis
Logo Atlantis
Dostępna w latach: 2010-2012
Główna seria: System

Atlantis - seria klocków LEGO System, której bohaterowie poszukiwali mitycznej Atlantydy. Jej zestawy można było kupować w latach 2010-2012.

Opis Edytuj

Zestawy zawierały klocki służące do budowy futurystycznych łodzi podwodnych, ogromnych stworzeń morskich i zatopionych budowli.

Fabuła Edytuj

2010 r. Edytuj

W roku 1919 dr Artimus Rhodes znalazł na wyspie leżącej na południe od Meksyku mapę prowadzącą do zaginionej Atlantydy. W tajemnicy zorganizował podwodną wyprawę, jednak nie udało mu się dotrzeć do zatopionego miasta.

Kilkadziesiąt lat później mapa, a także dziennik ekspedycji trafiły w ręce jego wnuczki, Samanthy Artesii Rhodes. Dziewczyna doprowadziła do budowy podmorskiej stacji w celu zbadania jej teorii związanej z legendarnym miastem, a kiedy placówka została zniszczona przez trzęsienie ziemi, wynajęła grupę najlepszych nurków pod pretekstem odnalezienia tego, co z niej pozostało. Gdy byli blisko dna morskiego, wyjawiała im prawdziwy cel ich poszukiwań - odnalezienie Atlantydy. Wtedy też zaatakował ich Gigantyczny Krab i spowodował upadek ich łodzi podwodnej do wnętrza podwodnego wulkanu.

W trakcie spadania zaczepili o skałę i wpadli do tunelu, który doprowadził ekipę na część dna położoną 15 tys. metrów pod powierzchnią wody. Tam przy pomocy klocków z rozbitej łodzi zbudowali sobie nowe pojazdy i ruszyli na poszukiwania kluczy do Atlantydy. W ich trakcie napotkali dziwne i groźne istoty - Wojowników Manty, Wojowników Kałamarców i Wojowników Rekiny, a także gigantycznego rekina i olbrzymią kałamarnicę.

Kiedy udało im się skompletować wszystkie klucze, aktywowali tajemniczy portal i przekroczywszy go, znaleźli się w końcu w Atlantydzie. Nurkowie zyskali wiekuistą sławę.

ZestawyEdytuj

GadżetyEdytuj

LEGO Atlantis Film Edytuj

Bardziej rozbudowany wątek fabularny serii został zaprezentowany w średniometrażowym filmie animowany pt. LEGO Atlantis Film. Jego premiera odbyła się w styczniu 2010 r. na kanale Cartoon Network.

== Książki ==\