FANDOM

Arctic
Logo Arctic
Dostępna w latach: 1998-2001 r.
Liczba zestawów: 11

Arctic - seria klocków LEGO System, ktorej tematem była wyprawa naukowców na biegun północny w celu zbadania meteorytów, które tam spadły. Była sprzedawana w latach 2000-2001. Zawierała 11 zestawów, z czego w Polsce dostępnych było napewno sześć. Była to pierwsza w historii klocków LEGO System seria o tematyce polarniczej.

OpisEdytuj

Zestawy inspirowane były prawdziwymi pojazdami, których używają polarnicy, jak np. skutery śnieżne czy pojazdy gąsienicowe. Wszystkie wehikuły były koloru pomarańczowego. Oprócz pojazdów modele przedstawiały różne budynki stacji badawczych.

W serii pojawiło się kilka nowych klocków, w tym systemowe figurki niedźwiedzi polarnych (wcześniej były figurki Duplo), rakiety śnieżne i kaptury dla minifigurek "obszyte" białym futerkiem.

FabułaEdytuj

Grupa naukowców pojechała na biegun północny w celu przebadania meteorytów, które tam spadły. W ich środku odkryli dwa gatunki kosmicznych, bardzo niebezpiecznych pajęczaków: skorpionów i pająków.

ZestawyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Zestawy 6569 i 6578 to to samo, ale wydane w różnych miejscach świata pod innym numerem. Podobnie jest z zestawami 6626-2 i 6570. Seria Arctic jest zawarta w LEGO Racers 2, grze wyścigowej o tematyce opisywanych klocków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki