FANDOM

Uzupełnić

Archiwa
Archiwa Bionicle
Universum: LEGO Bionicle
Klasa: Budowla

Archiwa, Wielkie Archiwa - ogromna biblioteka-muzeum. Znajduje się na Onu Metru, a jej korytarze rozciągają się pod całym Metru Nui.

Opis Edytuj

Do Archiwów wchodzi się na powierzchni, ale znacząca część znajduje się pod ziemią. Do tego budynku bardzo trudno się włamać. Na straży drzwi stoją specjalne zabezpieczenia, skonstruowane przez Nuparu. Każdego dnia jeden ze strażników – Damek – zmienia ustawienia i Archiwa zostają zamknięte dla intruzów. Archiwa dzielą się na sekcje. Najciekawsze to: Sekcja Artefaktów, gdzie mieszczą się skarby Metru Nui, Sekcja Postaci, gdzie są wymienieni wszyscy Matoranie (niezarejestrowanie jest uznawane za przestępstwo) oraz Sekcja Rahi. Stoi tam mnóstwo tub, w których są umieszczone Rahi. Tuby te działają jako spowalniacze – sprawiają, że Rahi żyje bardzo długo, nie zmieniając się. Jednak wielu Matoran zginęło, gdy któraś z tub popsuła się, a Rahi uciekł. Archiwiści niezbyt chętnie o tym rozmawiają.Vahki wprawdzie pomagają je łapać,ale po wypuszczeniu Rahi wielu uznawają jako przestępcę, szczególnie któregoś z nielubianych górników.

Historia Edytuj

Rządy Teridaxa Edytuj

Po tym jak Teridax ogłasił się władcą nad Wszechświatem Matoran, Turaga Dume ukrył się wraz z pozostałymi mieszkańcami Metru Nui w Archiwach przed Rahkshi. Grupa znalazła Krahkę, która poprowadziła Toa Nuva podziemnymi tunelami do wybrzeża.

Gdy nastąpił Wielki Kataklizm, trzęsienie ziemi spowodowało zniszczenie tub z Rahi, które uciekły. Tysiąc lat późnej wracający do miasta Matoranie rozpoczęli odbudowę. Pomógł im w tym Zakon Mata Nui przy pomocy Włócznii Artakhi.

Spherus Magna Edytuj

Po pokonaniu Teridaxa Archiwa zostały ponownie poważnie uszkodzone i uciekły z nich kolejne Rahi. Matoranie przenoszący się na odrodzoną planetę Spherus Magna zabrali ze sobą pozostałe eksponaty.

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa Edytuj

W alternatywnej rzeczywistości zwanej Imperium Toa w Archiwach wystawiano na pokaz różne trofea Toa. Wśród nich były m. in. Włócznia Artakhi, Kanohi Kraahkan inaczej zwana Maską Cienia oraz zmutowany Toa Naho. Przez pewien czas w tubie zamknięty był również Dume, został jednak uwolniony przez Takanuvę. Później on, pozostali Toa i Takanuva zostali złapani przez Makuta żyjących w Archiwach.

Książki, w których występuje Edytuj

Opowiadania internetowe, w których występuje Edytuj

Galeria Edytuj

pde Miejsca w świecie LEGO Bionicle
Ciała niebieskie:
Aqua MagnaBara MagnaBota MagnaŚciana Gwiazd
Krainy, środowiska, zbiorniki wodne, góry itp.:
Miejscowości:
Ko-KoroKoloseumLe-MetruStalaktytowa wioska
Budowle, pomieszczenia i urządzenia:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki