FANDOM

Acidicus
Acidicus postać
Zawód/zajęcie: Przywódca Wężonów z plemieniaJadozębów
Seria: LEGO Ninjago
Postać wymyślona przez LEGO: Tak
Ma swoją (mini)figurkę: Tak

Acidicus - generał Wężonów z plemienia Jadozębów.

Postać Edytuj

Charakterystyka Edytuj

Acidicus był najmądrzejszym spośród wszystkich członków swojego plemienia. To on stał za większością planów dotyczących działań Jadozębów. Wymyślił też fiolki dzięki którym jego żołnierze mogli zabierać do walki dodatkowy jad.

Biografia Edytuj

Zaklęcie Edytuj

W trakcie Wojen Wężonów Acidicus brał udział w ataku na Wioskę Jamanakai, gdzie zostali pokonani przez Mistrzów Żywiołów. Później generał został wraz ze swymi współplemieńcami zamknięty w grobowcu na Toksycznych Bagnach, skąd już nigdy nie mieli wyjść na wolność.

Węże na wolności Edytuj

Wiele lat później, gdy mały Lloyd Garmadon zaczął uwalniać Wężonów z ich więzień, Kai i Jay zostali wysłani przez Senseia Wu na Toksyczne Bagna w celu zbadania grobowca Jadozębów. Na miejscu okazało się, że i ci Wężonowie byli już wolni i pod przewodnictwem Acidicusa zaatakowali z ukrycia Ninja. Kiedy obrońcy Ninjago zaczęli tonąć w bagnie Generał zaczął się cieszyć z tego powodu.

Król węży Edytuj

Kiedy Pythor odnalazł Zaginione Miasto Ouroboros, zebrał w nim wszystkich Wężonów. Pragnąc zdobyć zwierzchność nad wszystkimi plemionami wyzwał na pojedynek ich liderów. Acidicus dość szybko dostał cios w twarz, który go jednak nie wyeliminował z rozgrywki. Zrobił to dopiero sprzymierzony z Pythorem Skales, który w zdradziecki sposób zagrał na Świętym Flecie zmuszając Acidicusa i pozostałych generałów do padnięcia na ziemię i poddania się.

Czas ucieka Edytuj

W trakcie spotkania Pythora z pozostałymi generałami, Skalidor niechcący uderzył Acidicusa swoim berłem.W wyniku tego z jego i z jadozęba berła wypadły krople, które zmieszawszy się poddały pomysł Pythorowi w jaki sposób zobaczyć na mapie miejsca ukrycia Srebrnych Ostrzy Kłów.

Wszystko i nic Edytuj

Kiedy Pythor szukał ostatniego Srebrnego Ostrza, Acidicus wraz z innymi generałami czekał na niego w Podziemnej Fortecy Wężonów. Wyraził tam swoje powątpiewanie co do tego czy Srerbe Ostrza sprowadzą Pożeracza Światów. Później, kiedy próbujący wykraść trzy posiadane już przez Wężonów Ostrza Kłów Ninja zostali złapani, Acidicus zaproponował aby to uczcić.

Dzień Pożeracza Światów Edytuj

Kiedy okazało się, że przebudzony Pożeracz Światów nie spocznie dopóty dopóki nie pożre całego świata, Acidicus wraz z innymi Wężonami ukrył się w Grobowcu Wężowampirów.

Atak ciemności Edytuj

Po pokonaniu Pożeracza Światów przez Lorda Garmadona Wężonowie, w tym Jadozębowie, opuścili swoich przywódców, aby sprzymierzyć się z mrocznym lordem. Niezadowolony z tego faktu Skales, który chciał przejąć schedę po Pythorze, wymyślił, że jak porwą Lloyda, będą mogli szantażować Garmadona. Plan podsłuchał Jay, jednak został schwytany przez Acidicusa.

Później, w ramach realizacji planu Skalesa, Acidicus wraz z Fangtomem i Skalidorem obrabował bank w mieście Ninjago w celu zwabienia Ninja. Kai, Cole i Zane ruszyli za nimi w pościg i dotarli za nimi do metra. Tam wywiązała się walka, ale generałom udało się zbiec.

Piraci kontra Ninja Edytuj

Acidicus wraz z pozostałymi generałmi przyłączył się do Lorda Garmadona. W trakcie pierwszego użycia Mega Broni Garmadon ożywił Kapitana Soto i jego piratów. Morscy rabusie pozbyli się z pokładu Perły Przeznaczenia wszystkich Wężonów.

Dziecinada Edytuj

Acidicus wraz z pozostałymi generałmi i Lordem Garmadonem udał się do Muzeum Historii w Mieście Ninjago, aby ożywić Grundala. Kiedy ich plany pokrzyżowali Ninja, Wężonowie, w tym Acidicus, ukradli zabytkową trumnę Wężonów. Uciekając przed Ninja ulicami miasta, chcieli zejść do kanałów, ale okazało się, że otwór wejściowy jest zamały, więc porzucili trumnę.

Dzień, w którym zatrzymało się Ninjago Edytuj

Wężonowie pod wodzą Skalesa postanowili zrobić podkop pod Miastem Ninjago. W trakcie kopania natrafili na grobowiec pełen uśpionych wojowników Kamiennej Armii. Razem z Wężonami do wnętrza przedostał się też jad Pożeracza Światów, który ożywił Kamiennych Wojowników. Wybuchła walka, którą Wężonowie zaczęli przegrywać, więc Acidicus doradził, aby się wycofać, na co jednak się nie zgodził Skales, czego konsekwencją było uwięzienie Wężoludzi pod ziemią.

Klątwa Złotego Władcy Edytuj

Jakiś czas później do Wężonów dostali się Ninja, aby dowiedzieć się czegoś na temat złotej łuski, którą znaleźli w trakcie walki z Nindroidami. Acidicus opowiedział im o klątwie Złotego Władcy.

Wąwóz wielkich Edytuj

Acidicus walczył u boku Mistrzów Żywiołów z armią Anakondowców.

Filmy, w których występuje Edytuj

  • LEGO Ninjago: Mistrzowie Spinjitzu, w odcinkach: 5. Węże na wolności, 6. Król węży, 7. Czas ucieka, 11. Wszystko i nic, 13. Dzień Pożeracza Światów, 14. Atak ciemności, 15. Piraci kontra Ninja, 18. Dziecinada, 21. Dzień, w którym zatrzymało się Ninjago, 30. Klątwa Złotego Władcy, 40. Zaklęcie i 44. Wąwóz wielkich.

Gry, w których występuje Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jego imię nawiązuje do angielskiego słowa acid - jad.

Minifigurka Edytuj

Acidicus
Acidicus
Seria: LEGO Ninjago
Odmiany: 1
Akcesoria: Srebrne Ostrze Kłów

Minifigurka Acidicusa pojawiła się w 2012 r. i wchodzi w skład jednego zestawu.

Opis Edytuj

Minifigurka ma ciemnozielony wężowy ogon zamiast standardowych nóg, ciemnozielony korpus, ramiona i głowę oraz czarne dłonie. Zarówno na ogonie jak i na tułowiu nadrukowane są żótozielone, czerwone, czarne i zielone łuski. Głowa ma specjalny, wężowy kształt. Na górze wystają białe kolce, na dole są również takie kolce oraz zęby jadowe. Z boków nadrukowane są żółte oczy z czarnymi źrenicami, obok nich i na czole jasnozielone łuski.

Zestawy, w których występuje Edytuj

9450 Epicka walka smoków 2012 r. Tak 1

Ciekawostki Edytuj

  • Minifigurka Acidicua jest obok ludzika przedstawiającego Skalidora najżadszą minifigurką Wężona w serii klocków LEGO Ninjago.
Postacie z serii Ninjago
Ninja i ich przyjaciele ColeJayKaiLloydNyaZaneMistrz WuMisakoSensei GarmadonP.I.X.A.L.Doktor JulienCyrus BorgDarethRonin
Skulkini BonezaiChopovFrakjawKraziKrunchaNuckalSamukaiWyplash
Wężonowie AcidicusArcturusBytarChokunClanceeFangdamFang-SueiFangtomLashaLizaruMezmoPythorRattlaSkalesSkales JrSkalidorSlithraaSnappaSnikeSpittaZoltar
Kamienna Armia Generał KozuKamienny WojownikKamienny zwiadowcaMroczny WładcaWielki Kamienny Wojownik
Armia Nindroidów Cyfrowy WładcaGenerał CryptorMin-DroidNindroid
Anakondowcy Chop' RaiClouseEyezorKapau' RaiKraitMistrz ChenPythorSlevenZugu
Mistrzowie Żywiołów AshBoloboGravisGriffin TurnerKarlofMayaMistrz CieniaMistrz GrawitacjiNeuroPalemanRayShadeSkylorTox
Duchy AttilaBanshaCowlerCyrusGhoultarGhurkaHacklerHowlaŁucznik DuszMingMorroPitchPyrrhusSpyderWailWoooWraythYokai
Podniebni Piraci BuckoClanceeCyrenDogshankDublonKrzemieniakNadakhanSqiffyZłośliwa Małpa
Cynober AcronixGenerał MachiaKomandor BlunckKomandor RaggmunkKruxRivettSlackjawTanninVermin
Synowie Garmadona Chopper MaroonHarumiKillowLord GarmadonLuke CunninghamNallsPan EUltra VioletWężowy JaguarWściekły Skip
Łowcy Smoków ArkadeBeznogiCzaszkołomGryzakHeavy MetalIron BaronJet JackMordka
Różne Kapitan SotoListonoszPatrycja KluczPierwszy Mistrz Spinjitzu