FANDOM

Kopaka
8536.jpg
Numer: 8536
Seria: Bionicle
Wprowadzony do sprzedaży w: 2001 r.
Dostępny w Polsce: Tak
Liczba ludzików: 0
Opakowanie: Plastikowa puszka

8536 Kopaka - zestaw klocków LEGO z serii Bionicle wydanym w 2001 r. Służy do zbudowania figurki akcji Kopaki, Toa Mata Lodu. Był jednym z pierwszych, sześciu zestawów Bionicle.

Opis Edytuj

Opakowanie zestawu stanowi tzw. kanister - plastikowa puszka z wieczkiem z rowkami, w których można umieścić maskę Toa. W jego wnętrzu znajdują się 32 części typu Technic, jedna typu System i instrukcja składania modelu. Elementy są w kolorach: białym, czarnym, jasnoszarym i - jeden prześwitujący - w jasnoniebieskim. Figurka nie ma wyraźnie zaznaczonych dłoni, niemniej jednak trzyma w nich miecz i okrągłą tarczę (jedyny element tupu LEGO System). Dzięki prostemu mechanizmowi złożoneu z kilku osiek i kół zębatych można poruszać ramieniem dzierżącym miecz w górę i w dół za pomoca pokrętła na plecach. Na twarzy ma złożony klocek w formie Kanohi Akaku, Maski Rentgena.

Kombiner Edytuj

W połączeniu z klockami z zestawów 8533 Gali i 8535 Lewa części Kopaki służą do złożenia większej figurki, przedstawiającej Wairuha. Dwanaście ostatnich etapów znajduje się na końcu instrukcji.

Cytat z LEGO.com Edytuj

LEGO.com-icon-yellow.png

Kopaka jest zimny i metodyczny w swoich działaniach. Jego długie lodowe ostrze potrafi ciąć i topić lód; jedno porządne cięcie potrafi wywołać lawinę lub zamrozić coś w mgnieniu oka. Wierzono, że Kopaka przynosi lawiny i długie, zimne noce...on sam wie, że jego moc zakłóca równowagę mocy ognia Tahu.

Kopaka woli pracować samotnie. Jest jednym z najmniej rozmownych Toa i dołącza do swojej grupy tylko jeśli od tego zależy jego własne przetrwanie.

Kopaka głównie zjeżdza po lodowcach Góry Ihu z przerażającą prędkością i niezwykłą zręcznością.

Ciekawostki Edytuj

  • Zostały zrobione dwie wersje tego zestawu: jedna z mini promocyjną płytą CD, druga bez niej.
  • Identyczny kształt ma maska noszona przez figurkę z zestawu 1393 Matoro tylko, że w kolorze jasnoniebiskim.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki