FANDOM

Mały jednoosobowy samolot
6529
Numer: 6529
Seria: Miasto, podseria Lotnisko
Wprowadzony do sprzedaży w: 1990
Dostępny w Polsce: Tak
Liczba ludzików: 2
Opakowanie: Pudełko

6529 Mały jedoosobowy samolot[1] - zestaw klocków LEGO z serii Miasto, z podserii Lotnisko[1] do budowy modelu małego samolotu i dwóch minifigurek. Został wprowadzony do sprzedaży 1990 r.

Opis Edytuj

Zestaw zawiera 35 części[2] typu System. Model samolotu posiada bardzo prostą i zarazem lekką konstrukcję. Jego kolorystayka jest biało-czerwona, z niewielimi dodatkiem szarości. Posiada trzy kółka, dzięki czemu jest stabilny gdy stoi. Kabina pilota, nie licząc małej barierki z przodu, jest niczym nie osłonięta. Pilot steruje samolotem za pomocą dwóch drążków. Na skrzydłach zamontowane jest obrotowe śmigiełko.

Minifigurki Edytuj

Pilot Edytuj

Nogi niebieskie. Korpus niebieski z białym nadrukiem zamka błyskawicznego zapinającego kombinezon i drugiego zapinającego kieszeń. Ramiona niebieskie. Dłonie żółte. Głowa żółta z nadrukiem czarnych oczu i uśmiechniętych ust. Na głowie nosi niebieski kask.

Kontroler Edytuj

Drugi ludzik przedstawia kontrolera[1]. Jego nogi są czerwone, korpus biały z nadrukiem kolorowych poziomych lini i czarnej sylwetki startującego samolotu pasażerskiego, ramiona białe, dłonie żółte, głowa żółta z nadrukiem czarnych oczu i uśmiechniętych ust. Na głowie nosi czerwoną czapkę z daszkiem. Jego drugim akcesorium jest krótkofalówka.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Katalog LEGO na rok 1992, s. 30
  2. 6529-1: 6529-1: Ultra Lite I w serwisie Brickset