FANDOM

Octan śmigłowiec
6515
Numer: 6515
Seria: Miasto, Lotnisko
Wprowadzony do sprzedaży w: 1994 r.
Dostępny w Polsce: Tak
Liczba ludzików: 1
Opakowanie: Pudełko

6515 Octan śmigłowiec[1] - zestaw klocków LEGO System z serii Miasto, z podserii Lotnisko[1] do budowy modelu śmigłowca należącego do korporacji Octan. Został wprowadzony do sprzedaży w styczniu 1994 r.[1]

Opis Edytuj

Zestaw zawiera 35 części[2]. Większość z nich jest w jednym z trzech kolorów znajdujących się w logo Octan: białym, zielonym i czerwonym. Inne kolory to czarny i szary. Model jest lekki i bardzo prosty. Nie posiada żadnej osłony kokpitu. Zarówno tylne jak i górne śmigło się obracają po pchnięciu ich palcem. Na łoptach górnego wirnika umieszcza się naklejki z czerwono-zielonym napisem "Octan". Pilot steruje śmigłowcem za pomocą dwóch drążków. Na ogonie znajduje się czerwony, przezroczysty klocek- lampka pozycyjna.

Minifigurka pilota również jak model helikoptera jest utrzymana w kolorystyce barw firmy Octan: ma zielone nogi, biały korpus z nadrukiem logo Octan, białe ramiona oraz żółtą głowę i obie dłonie. Jej twarz jest typowa dla pierwszych ludzików, ma jedynie oczy w formie dwóch czarnych kropek i usmiechnięte usta. Akcesorium tego ludzika jest czerwony kask.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Katalog LEGO na rok 1994, s. 29
  2. 6515-1: Stunt Copter w serwisie Brickset