FANDOM

Transportowiec Formuła I
6335
Numer: 6335
Seria: Miasto, Wyścigi
Wprowadzony do sprzedaży w: styczniu 1996 r.
Dostępny w Polsce: Tak
Liczba ludzików: 3
Opakowanie: Pudełko

6335 Transportowiec Formuła I[1] (inna polska nazwa 6335 Transporter Formuła I [2]) – zestaw klocków LEGO z serii Miasto, z podserii Wyścigi[1] do budowy modelu ciężarówki przewożącej bolidy Formuła 1, trzy wyścigówki i trzech minifigurek. Został wprowadzony do sprzedaży w styczniu 1996 r.[1]

Opis Edytuj

Zestaw zawierał 397 części[3], w tym kilka naklejki. W pudełku był także plakat.

Transporter Edytuj

Transportowiec jest biało-czerwono-zieloną (barwy Octan) ciężarówką siodłową z naczepą przystosowaną do przewozu samochodów. Naczepa jest dwupoziomowa: na dole mieści jeden samochodzik, na górze dwa. Część górnego poziomu można opuścić, by po podstawionej rampie wprowadzić wyścigówkę. W przedniej części naczepy znajdują po obu stronach otwierane drzwi od szafki na narzędzia, zapasowe koła, lewarek i dwukołowy wózek. Model zdobią naklejki z napisem Octan i z logo tej firmy.

Auta Formuła 1 Edytuj

Z klocków dostępnych w zestawie buduje się trzy samochody wyścigowe Formuła 1. Wszystkie one mają taki sam kształt, różnią się jedynie kolorami i numerami startowymi.

Ciekawostki Edytuj

  • Autka wyścigowe mają w tym zestawie numery startowe 2, 5 i 6. Bolidy z numerem 1 i 3 znajdują się w zestawie 6337 Formuła I: start, meta i kanał remontowy, a z 4 w 6546 Wyścigówka Formuła I. Wszystkie pochodzą z tego samego roku.
  • W zestawie są trzy minifigurki pełniące rolę kierowców wyścigowych, ale brakuje osobnego ludzika, który mógłby prowadzić ciężarówkę.

Zobacz też Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Katalog LEGO na rok 1996, s. 26
  2. Katalog LEGO 1997 r.
  3. 6335-1: Indy Transport w serwisie Brickset