FANDOM

Pojazd drogowo-kolejowy
4546
Numer: 4546
Seria: Pociąg
Wprowadzony do sprzedaży w: styczniu 1992 r.
Dostępny w Polsce: Tak
Liczba ludzików: 1
Opakowanie: Pudełko

4546 Pojazd drogowo-kolejowy[1] (inna nazwa polska: 4546 Uniwersalny pojazd drogowo-torowy [2]) – zestaw kloców LEGO z serii Pociąg[1] do budowy modelu samochodu mogącego poruszać się zarówno po drogach jak i szynach kolejowych. Został wprowadzony do sprzedaży w styczniu 1992 r.[1]

Opis Edytuj

Zestaw zawiera 77 części[3] w tym naklejki. Model posiada żółto-czerwoną kolorystykę i przedstawia rodzaj pickapa. Posiada on podwójne nadwozie, jedno przystosowna do jazdy po drogach i drugie do jazdy po torach jak pociąg. Te pierwsze posiada elastyczne zawieszenie zawierające w sobie małe sprężynki. Kółka do jazdy po szynach są podnoszone/opuszczane. Kiedy samochód ma opuszczone kolejowe podwozie, drogowe koła unoszą się nieco w powietrzu. Kabina kierowcy posiada otwierane drzwi i dach. Za nią znajduje się otwarta skrzynia ładunkowa, na której przewozi się kosz na śmieci, a także w wystających z tyłu uchwytach szuflę i szcztokę (samochód należy do ekipy sprzątającej). Za skrzynią wystaje magnes za pomocą, którego pojazd ten podłączyć do składu pociągu.

Minifigurka Edytuj

Minifigurka kierowcy ma: niebieskie nogi; niebieski korpus z nadrukiem białych i czerwonych lini oraz czarne logo przewoźnika LEGO; niebieskie ramiona; żółte dłonie; żółtą głowę z ndrukiem oczu i uśmiechniętych ust; brązowe, krótkie włosy.

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Katalog LEGO na rok 1992, s. 32
  2. Katalog LEGO 1993 r.
  3. 4546-1: Road and Rail Maintenance w serwisie Brickset